کد خبر: ۴۳۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۶:۱۳

خدام: اسد قاتل حريري است

آفتاب‌‌نیوز : خدام خاطرنشان كرد: حريري تمام تلاشش را براي بهبود روابط با اسد انجام داد و من نيز در اين راه به او كمك كردم ولي اسد به دليل مخالفتي كه با حريري داشت هيچ تلاشي نكرد و نهايتا تصميم گرفت كه او را ترور كند.

وي افزود: اسد دو هفته قبل از ترور حريري از شركاي لبناني‌اش خواست تا مخالفت‌هاي خود را عليه حريري ابراز كنند تا زمينه براي ترور او فراهم شود و هدف از اين مخالفت‌ها را نيز همكاري حريري با آمريكا و اسراييل دانسته كه مسلما هر كس با اين دو دولت همكاري كند، مرگ در انتظار اوست.

معاون سابق رييس‌جمهور سوريه تاكيد كرد: آن‌ها مي‌خواستند سر و صدا و هياهويي كه بعداز مرگ حريري ايجاد شد، كاهش دهند ولي اين ترور به يك زلزله‌ي سياسي منجر شد.

وي در ادامه عنوان داشت، تنها يك نظام متحد مي‌تواند چنين عملياتي را به شكل حرفه‌يي انجام دهد و هزار كيلوگرم مواد منفجره را جاسازي كند و در سوريه تنها يك نفر مسوول تاييد انجام عمليات‌هاي امنيتي است.

وي هم‌چنين تصريح كرد: دولت سوريه، حزب الله لبنان را به سلاح مجهز مي‌كند، اشغالگري‌هاي اسراييل پايان يافته و تنها مزارع شبعا مانده است، دولت لبنان نيز خواهان تحكيم قدرت است و با توجه به اين مسايل دادن سلاح به حزب الله اقدامي اشتباه است.

وي با اشاره به روابط ايران و سوريه اظهار داشت: اين روابط استراتژيك نيست زيرا چنين روابطي بايد بين دو استراتژي مستقل صورت گيرد ولي اسد فاقد استراتژي است.

خدام در پاسخ به اين سوال كه خودش را به عنوان رييس‌جمهور آينده سوريه چگونه مي‌بيند،‌ گفت: در هر سمتي كه باشم تنها براي خدمت تلاش مي‌كنم.

وي پيامش به اسراييل را نيز اين گونه عنوان كرد: اسراييل مي‌خواهد نظام اسد حفظ شود زيرا نظامي ضعيف است و اسراييل هم خواهان سوريه‌اي ضعيف و متخلف است، من به مردم اسراييل مي‌گويم، اگر حقيقتا به دنبال صلح هستيد قطعنامه‌هاي سازمان ملل را درخصوص اراضي فلسطيني و ديگر اراضي اشغال شده سال 1967 اجرا كنيد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین