کد خبر: ۴۳۴۴۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

پیونگ یانگ: دشمنی آمریکا با کره شمالی پایان نیافته است

کره شمالی اعلام کرد که دشمنی آمریکا با این کشور هنوز پایان نیافته و استقرار سامانه موشکی «تاد» در شبه جزیره کره و برگزاری رزمایش سالانه این کشور با کره جنوبی مصداق خوبی از این روابط خصمانه است.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با این انتقاد که روز دوشنبه صورت گرفته است، تلویزیون کره شمالی نیز تصاویر شبیه سازی شده ای از حمله به ناو هواپیمابر آمریکا در رزمایش و به آتش کشیدن آن و مقابله با بمب افکن های آمریکایی، پخش کرده است.

یکی از این ناوها کارل وینسون است که به تازگی وارد منطقه شبه جزیره کره شده تا با نیروهای نظامی این کشور و کره جنوبی رزمایش برگزار کند و قرار است بمب افکن ها و هواپیماهای رادارگریز آمریکا نیز به آن ملحق شوند.

روزنامه رودونگ سینمون ارگان حزب حاکم کره شمالی نیز امروز در گزارشی نوشته است که آمریکا هیچ احترامی برای حق حاکمیت و هویت کره شمالی قابل نیست و رفتاری خصمانه دارد.

این انتقادها دقیقا به دنبال دیدار رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از سه کشور ژاپن، کره جنوبی و چین مطرح می شود.

این در حالی است که «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین در ملاقات با تیلرسون در پکن حاضر به طرح مساله کره شمالی نشد.

روزنامه کره شمالی از اظهارات تیلرسون که گفته است همه گزینه ها از جمله اقدام نظامی علیه کره شمالی نیز روی میز است، به شدت انتقاد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در پکن هم گفته بود که با چین همکاری می کند تا کره شمالی مسیر فعلی را تغییر داده و برنامه هسته ای تسلیحاتی را کنار بگذارد.

کره شمالی افزوده است که آمریکا به در و دیوار می کوبد و می خواهد وانمود کند که حافظ صلح است و نیروی بازدارندگی تسلیحاتی هسته ای کره شمالی را هم که برای دفاع از مردم و حق حاکمیت این کشور می باشد، به باد انتقاد می گیرد.

ارگان حزب حاکم کره شمالی نوشته است که همه این تلاش ها تنها برای این است که واشنگتن بتواند تجاوز گری های خود را در منطقه در خفا نگه دارد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونهاپ هم از کره جنوبی گزارش کرده است که به دنبال سفر تیلرسون به منطقه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی شخصا از نسل موتورهای جدید پرتاب راکت دیدن کرده و آن را تولدی برای صنعت راکت های حامل و موشک های این کشور دانسته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین