آفتابنیوز : تا قبل از اهدای جوايز، تصور همه بر اين بود که فيلم کوه بروک بک بيشترين بخت را برای کسب جوايز اصلی شامل جايزه اسکار بهترين فيلم دارد.
شرکت فيلمسازی توليدکننده تصادف که با کسب جايزه بهترين فيلم، همه را شگفت زده کرد، در روزهای مانده به تصميم گيری نهايی جوايز اسکار در کل چهار ميليون دلار هزينه کرده تا اعضای آکادمی را به فيلم علاقمند سازد.
جالب اينجاست که هزينه اين فيلم تنها شش و نيم ميليون دلار بوده است.
گفته می شود دليل اصلی موفقيت اين فيلم هزينه کردن دو ميليون دلار بيشتر در روزهای مانده به رای گيری نهايی بوده است. اين رقم اضافه بر دو ميليون دلاری است که پيش از آن برای تبليغ فيلم هزينه شده بود.
هرچند رقم هزينه شده به نظر کم می آيد با اين حال تلاش ها موثر واقع شده است.
به گزارش گاردين در زمان اعلام نامزدی فيلم تصادف برای اسکار و در حالی که توجه دست اندرکاران به جوايز گلدن گلوب بود، شرکت سازنده، دو ميليون دلار برای تبليغ فيلم صرف کرده و نسخه های فيلم را با جملات پر طمطراق برای اعضا آکادمی ارسال کرد.
تصادف به رغم آنکه يکی از پخش کنندگان آنرا "تلويزيونی" خوانده بود، فروش خوبی در سينماها داشت. اين فيلم کلا در آمريکا ۵۵ ميليون و چهار صد هزار دلار فروش داشته و از پخش بين المللی اش نيز ۸۳ ميليون و چهار صد هزار دلار کسب کرده است.
فروش دی وی دی های فيلم نيز در آمريکا همزمان با فصل اسکار بخوبی پيش رفته بود. در اين ايام تصادف هر هفته ۲۰۰۰۰ دی وی دی فروخته بود.
با اعلام نامزدی اين فيلم برای اسکار فروش دی وی دی به ۵۰ هزار در هفته رسيد. پيش بينی می شود کسب جوايز اسکار چند صد هزار دلار ديگر نصيب فيلم کند و بهای حقوق پخش تلويزيونی اش را نيز افزايش دهد.
گاردين در پايان اين گزارش برآورد کرده که با سرمايه گذاری ۶ و نيم ميليون دلاری برای فيلم تصادف، تهيه کنندگان آن درآمدی حدود ۱۰۰ ميلون دلار نصيبشان خواهد شد.