کد خبر: ۴۳۵۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰

هزارمین بازی دروازه‌بان ایتالیا/ بوفون: شاید مثل زیدان در زمین به کسی کله بزنم

شاید دیدار امشب ایتالیا مقابل آلبانی در پالرمو از نظر نتیجه اهمیت چندانی نداشته باشد، اما جان لوئیجی بوفون، دروازه‌بان لاجوردی‌ها در این مسابقه هزارمین حضورش در رقابت‌های بزرگسالان را تجربه می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
دروازه‌بان ۳۹ ساله تیم ملی ایتالیا قبلا گفته بود پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازنشسته می‌شود، اتفاقی که اگر رخ دهد شمشین حضور او در مسابقات جام جهانی خواهد بود.

کهنه-کاری که هنوز رکورد می-شکند

بوفون در مورد بازنشستگی‌اش به شوخی گفت: "شاید من هم مثل زیدان به یک نفر در زمین فوتبال کله بزنم."

رسیدن به رکورد هزارمین بازی تنها رکورد بوفون در مسابقه با آلبانی نخواهد بود. این یکصد و شصت و هشتمین مسابقه او با لباس تیم ملی ایتالیا خواهد بود که بوفون را بالاتر از ایکر کاسیاس اسپانیایی و ویتالییس آستافیفس از لتونی، به عنوان رکورددار بیشترین بازی ملی بین فوتبالیست‌های اروپایی قرار می‌دهد.

بوفون همچنین آخرین بازیکن اروپایی حاضر در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه است که هنوز به بازی ادامه می‌دهد. او در آن مسابقات دروازه‌بان سوم تیم ملی ایتالیا بود.

بوفون حالا به ۱۷ بازی دیگر با لباس ایتالیا احتیاج دارد تا به رکورد ۱۸۴ بازی ملی احمد حسن، هافبک پیشین مصر به عنوان رکورددار بیشترین بازی ملی در جهان برسد.

بیش از دو دهه از اولین باری که دروازه بوفون در یک بازی ملی باز شد، می‌گذرد و احتمالا کمتر کسی می‌داند که اولین فاتح دروازه بوفون هموطن‌اش بود. روز ۲۹ اکتبر و در هوای سرد و زمین گل‌آلود مسکو، جان‌لوکا پالیوکا، دروازه‌بان اصلی ایتالیا یک ساعت از بازی گذشته مصدوم شد. چزاره مالدینی، بوفون ۱۸ ساله را به زمین فرستاد و دقایقی بعد فابیو کاناوارو دروازه خودی را باز کرد.

به گزارش بی بی سی؛ بوفون در رقابت‌های باشگاهی هم یکی از پرسابقه‌ترین‌هاست. او با ۳۹۶۸۱ دقیقه رکورددار بازی برای یوونتوس است. بوفون ۶۱۲ بار برای یووه بازی کرده و پیش از آن نیز ۲۲۰ بار برای پارما در دهه ۱۹۹۰ به زمین رفته بود. اولین بازی او برای پارما به نوامبر ۱۹۹۵ باز‌می‌گردد که در ۱۷ سالگی مقابل میلان به زمین رفت و توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین