کد خبر: ۴۳۵۱۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

عامل حمله تروریستی قلب لندن، متولد انگلیس بود / دستگیری 10 نفر در ارتباط با این حمله تروریستی

تنها اندکی پس از آنکه دولت انگلیس اعلام کرد، همسو با سیاست‌های دولت امریکا، حمل و نقل وسایل دستگاه‌های الکترونیکی بزرگتر از تلفن همراه را در هواپیماهای مسافربری که از شماری کشورهای مسلمان به انگلیس پرواز می‌کنند، ممنوع کرده‌است، یک عامل تروریستی با خودروی خود جمعیت توریست‌های مقابل پارلمان انگلیس را هدف گرفت، تا نخستین حمله تروریستی داعش در لندن به ثبت رسد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، این فرد که خالد مسعود معرفی شده، ‌زاده شهر لندن است نه کشورهای مسلمانی که در فهرست ممنوعیت امریکا و انگلیس قرار گرفته‌اند. پلیس لندن 10 نفر را در ارتباط با این حمله تروریستی بازداشت کرده‌است.

مارک رولی فرمانده یگان مبارزه با تروریسم پلیس انگلیس از دستگیری 8 تن در 6 منطقه مختلف لندن وبیرمنگام ودیگر مناطق در راستای تحقیقات درباره حمله چهارشنبه پیش به لندن که بر اثر آن تاکنون 5 تن کشته و 50 تن دیگر زخمی شدند خبر داد. مارک رولی گفت: آمار نشان می‌دهد شخص مهاجم نیز در میان کشته‌ها وجود دارد وحال 9 تن از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

مارک راولی در همین حال گفت که به نظر می‌رسد عامل حمله روز گذشته در لندن «تحت تأثیر تروریسم بین‌المللی» قرار داشته است. به گفته پلیس لندن، سه مرد 26، 27 و 28 ساله و یک زن 26 ساله در یک واحد مسکونی در بیرمنگام و یک زن 21 ساله و یک مرد 23 ساله نیز در دو واحد مسکونی دیگر در همین منطقه دستگیر شده‌اند. یک زن 39 ساله نیز در شرق لندن بازداشت شده است. پیشتر نیز مقامات امنیتی از دستگیری یک مرد 58 ساله در بیرمنگام خبر داده بودند. پلیس هنوز هویت دو نفر از دستگیر شدگان را اعلام نکرده‌است.

مارک راولی در همین حال گفت که به نظر می‌رسد عامل حمله روز گذشته در لندن «تحت تأثیر تروریسم بین‌المللی» قرار داشته است. به گفته پلیس لندن، سه مرد 26، 27 و 28 ساله و یک زن 26 ساله در یک واحد مسکونی در بیرمنگام و یک زن 21 ساله و یک مرد 23 ساله نیز در دو واحد مسکونی دیگر در همین منطقه دستگیر شده‌اند. یک زن 39 ساله نیز در شرق لندن بازداشت شده است. پیشتر نیز مقامات امنیتی از دستگیری یک مرد 58 ساله در بیرمنگام خبر داده بودند. پلیس هنوز هویت دو نفر از دستگیر شدگان را اعلام نکرده‌است.

پلیس متروپلیتن لندن اعلام کرده مهاجم که  خالد مسعود متولد منطقه «کنت» انگلیس بوده‌است. این مرد 52 ساله پیش از این تحت اسامی مستعار شناخته می‌شد، تحت تحقیقات جاری پلیس قرار نداشته است. در این بیانیه عنوان شده است که پلیس انگلیس هیچ آگاهی قبلی از اینکه خالد مسعود نیت حملات تروریستی داشته، در دست نداشته است. پلیس متروپلیتن لندن همچنین در این بیانیه عنوان کرد این فرد قبلاً هم محکومیت‌هایی در ارتباط با تعرض و مالکیت سلاح داشت اما هیچگاه به جرایم تروریستی محکوم نشده بود. 

به گفته پلیس لندن، نخستین جرم خالد مسعود در سال 1983 میلادی به اتهام عملیات جنایی ثبت شده و آخرین جرمش در دسامبر سال 2013 میلادی به اتهام حمل چاقو بوده است. با این حال وی تاکنون متهم به عملیات تروریستی نبوده است. به گفته منابع انگلیسی اگرچه خالد مسعود متولد منطقه کنت در جنوب انگلیس است، اما در سال‌های اخیر در منطقه میدلندز غربی که شهر بیرمنگام در آنجا واقع است، زندگی می‌کرده است. 

این منابع عنوان کردند که خالد مسعود پیشتر معلم بوده است. گروه تروریستی داعش نیز روز پنجشنبه مسئولیت حمله تروریستی در لندن را برعهده گرفت. در یک توئیت که در تارنمای خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش منتشر شد، آمده است: یک سرباز «دولت اسلامی» یک عملیات در پاسخ به فراخوان صورت گرفته برای هدف قرار دادن مردم دولت‌های ائتلاف (بین‌المللی علیه داعش) صورت داده است. 

روز چهارشنبه گذشته خالد مسعود، با خودروی اجاره‌ای خود که یک هیوندا شاسی بلند بود، وارد پیاده‌روی پل وستمینستر، در نزدیکی ساختمان پارلمان در مرکز لندن شد و پس از کشته و زخمی کردن عابرانی که از ملیت‌های گوناگون بودند، با چاقو به یک افسر پلیس در برابر ساختمان پارلمان حمله کرد و جان او را گرفت و خود نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پا درآمد. در میان زخمی‌های این واقعه که در نخستین سالگرد حملات تروریستی ماه مارس 2016 بروکسل صورت گرفت، پنج شهروند کره جنوبی، سه شهروند فرانسوی و دو رومانیایی مشاهده می‌شوند.

ترزا می: مقابل تروریسم تسلیم نمی‌شویم

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه در سخنانی در نشست مجلس عوام با اشاره به ادعای داعش درباره مسئولیت این حمله گفت: بر این باور هستیم که وی به تنهایی این حمله را صورت داده و متأثر از افکار افراط گرایانه بوده است. وی افزود: سطح تهدید موجود بسیار بالاست و امکان تکرار این حمله وجود دارد. عامل این حمله در انگلیس به دنیا آمده و پلیس و دستگاه‌های اطلاعاتی او را می‌شناسند. وی خالد مسعود را «عنصری حاشیه‌ای» توصیف کرد. در نشست روز پنجشنبه مجلس عوام یک دقیقه سکوت نیز به یاد قربانیان این حادثه تروریستی برگزار شد.

برگزاری مراسم یادبود قربانیان حادثه تروریستی لندن

هزاران نفر از مردم انگلیس عصر پنجشنبه ضمن تجمع در میدان مشهور ترافالگار لندن، با خانواده قربانیان و آسیب دیدگان حادثه مرگبار تروریستی روز چهارشنبه گذشته لندن ابراز همدردی کردند. 

به گزارش ایرنا، شرکت‌کنندگان در این گردهمایی با روشن کردن شمع، قرار دادن شاخه‌های گل و پلاکاردهایی با عناوین «ما در کنارتان ایستاده‌ایم» با آسیب دیدگان حادثه روز گذشته لندن ابراز همدردی و همبستگی کردند. این گردهمایی اگرچه با فراخوان صادق خان شهردار مسلمان لندن برگزار شده بود، اما از سوی سایر گروه‌های مدنی و شهروندان انگلیسی و شمار زیادی از گردشگران خارجی مورد استقبال قرار گرفت. در این مراسم امبر راد، وزیر کشور انگلیس نیز حضور داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
0
0
کسی که باد میکاره لابد طوفان درو خواهد کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین