کد خبر: ۴۳۶۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

کلاهبرداری ترامپ در دانشگاهش/ باید ۲۵ میلیون دلار پس بدهد

حواشی اطراف دونالد ترامپ تمام نمی‌شود. اخباری که وجهه تخریب شده او را بیش از پیش زیر سوال می‌برد همچنان ادامه دارد تا این روزهای رییس جمهور جنجالی امریکا در کاخ سفید رنگ آرامش به خود نگیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اسکای نیوز در گزارشی که امروز منتشر کرده، نوشته است که دونالد ترامپ باید پس از هفت سال دعوای قضایی مبلغ 25 میلیون دلار بابت غرامت جهت آنچه که به عنوان فریبکاری دانشگاه ترامپ شناخته شده است بپردازد.

البته از قرار معلوم این توافقی بوده که در پی آن ترامپ متعهد شده برای مختومه شدن این پرونده چنین رقمی را پرداخت کند چه اینکه در روزهای مبارزه برای تصاحب کرسی قدرت در کاخ سفید ،‌یکی از اهرم‌های فشار برای زیر سوال بردن ترامپ همین پرونده قضایی بوده است.

در واقع شکایت از ترامپ از طرف دانشجویان دانشگاه "ترامپ" انجام شده بود. دانشجویان این دانشگاه بر این عقیده‌اند که دانشگاه ترامپ بر خلاف وعده‌های خود عمل کرده و اقدام آن فریبکاری بوده است.

دانشگاه ترامپ که در سال 2010 بسته شد،‌ در واقع موسسه‌ای بود در زمینه آموزش حرفه خرید و فروش املاک که سمینارهای متعددی در همین رابطه هم در آن برگزار می‌شد.

دانشجویان این دانشگاه برای سمینارها رقمی معادل 35 هزار دلار هزینه به اساتید پرداخت می‌کرده‌اند در حالیکه همه چیز برخلاف وعده‌های شخص ترامپ پیش رفته است و آنها این پول را به اساتیدی که توسط شخص دونالد ترامپ دستچین و انتخاب شده بودند پرداخت کرده‌اند.

این دانشجویان می‌گویند در حالیکه که آنها به طور دائم برای پرداخت پول بیشتر تحت فشار بوده‌اند ، دانشگاه در تحقق قول‌های خود ناموفق عمل کرده است.

دانشگاه ترامپ همچنین فایل‌های صوتی را در زمینه شغل مشاوره املاک تولید و منتشر کرده است.

با همه این احوال در دوره مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا یکی از جبهه‌هایی که دونالد ترامپ در آن می‌جنگید ، همین جبهه بود. به طوریکه وی ابتدا زیر بار تخلف نمی‌رفت اما بلافاصله بعد از پیروزی در انتخابات و تبدیل شدن به رییس جمهور امریکا قبول کرد که بر سر این جنجال قضایی با پرداخت غرامت توافق کند.

با این حال ترامپ اعلام کرد که برای درگیر شدن در یک پرونده قضایی سرش بیش از حد شلوغ بوده وگرنه اینکه می‌توانسته در این مورد برنده شود!

طبق این توافق اما ترامپ زیر بار هیچ تخلفی نرفت(اقرار به ارتکاب تخلف نکرد) و صرفا به پرداخت غرامت رضایت داد.

خبرنگار اسکای نیوز ،‌آماندا والکر در این باره می‌گوید:"در طول دوره کمپین انتخاباتی این موضوع برای ترامپ یک دغدغه بود. در حالیکه صدها نفر از مردم در همین برهه زمانی وارد ماجرا شده بودند و عقیده داشتند دانشگاه ترامپ آن چیزی نبود که او پیشتر درباره‌اش ادعا کرده بود و به هیچ عنوان شباهتی به یک دانشگاه نداشت. یک میلیون دلار از این غرامت به ایالت نیوریورک و آن عده‌ای برمی‌گردد که معتقدند دانشگاه ترامپ بیشتر یک موضوع گمراه کننده بوده تا یک دانشگاه"

در طول کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ همچنین قاضی گونزالو کوریل را که متولد هندوستان بوده و این پرونده قضایی را به سمت توافق سوق داد به دلیل اصالت مکزیکی‌اش مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد چون قاضی یک مکزیکی است نسبت به او مغرضانه رفتار می‌کند.

برای کسانی‌که که خودشان در این پرونده شاکی و درگیر بودند و البته آن عده‌ای که دانشگاه ترامپ را مورد انتقاد قرار می‌دادند‌،‌ همین مسئله به عنوان یک فعالیت جعلی توسط یک تاجر سرشناس مطرح بوده است. دقیقا همین مسائل بود که باعث می‌شد آنها بر این عقیده باشند دونالد ترامپ با چنین اقدامانی نمی‌تواند در قامت یک رئیس جمهور فعالیت کند و نباید چنین عنوانی داشته باشد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین