کد خبر: ۴۳۶۵۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

سخنگوی وزارت دفاع روسیه: ائتلاف آمریکا در عملیات موصل پنهان‌کاری می‌کند

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که انگیزه‌های پشت تلاش‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای پنهان کردن جرائم جنگی تروریست‌های داعش در موصل مشخص نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور کوناشنکو، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: مشخص نیست که ائتلاف تحت رهبری آمریکا با چه انگیزه‌ای تلاش می‌کند که جرائم ارتکاب یافته توسط گروه تروریستی داعش در موصل را پنهان‌ کند.

وی در ادامه اظهار کرد: چرا ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا با علم به جرائم جنگی داعش هنوز هم از بمب‌های هوشمند برای حمله به ساختمان‌هایی استفاده می‌کند که ساکنان آن غیرنظامی هستند و جان خود را از دست می‌دهند؟

این سخنگوی وزارت دفاع امور روسیه گفت: بیانیه‌های پوچ و بیهوده پنتاگون در توجیه کشتار گسترده غیرنظامیان در جریان بمباران‌های آمریکا در عراق نشان‌دهنده سطح واقعی برنامه‌ریزی عملیاتی واشنگتن است.

کوناشنکو به تبیین تفاوت‌ها میان عملیات‌های روسیه در حلب و ائتلاف آمریکا در موصل پرداخت و گفت که در امور بشردوستانه مسکو هرگز اقدام به استفاده از نیروهای هوایی خود برای حمله به مناطق مسکونی نکرده است.

وی تاکید کرد: نیروی هوایی روسیه در حلب به هیچ وجه مورد استفاده واقع نشد و توجه عمده به سمت کمک‌های بشردوستانه به ساکنان محلی بود.

این سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: صحبت درباره‌ ابعاد بشردوستانه ائتلاف تحت رهبری آمریکا و عملیات آن در موصل غیرممکن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین