کد خبر: ۴۳۶۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

حفظ طبیعت به معنای حفظ خودمان است

فرماندار لاهیجان گفت: نباید فراموش کنیم که طبیعت آینه تمام نمایی است که در آن می توان خود را یافت؛ بنابر این حفظ طبیعت به معنای حفظ خودمان است.
آفتاب‌‌نیوز :
مهندس سید محمد احمدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ، با بیان اینکه آشتی با طبیعت، همواره در قاموس ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته است، اظهار کرد: تعامل در کمال و جمال الهی اصلی ترین نتیجه و ثمره انس با طبیعت است.

فرماندار شهرستان لاهیجان با بیان اینکه طبیعت ذات انسان و قوه عاقله او را در راه شناخت معبود یکتا هدایت می کند، افزود: هرساله در سیزدهم فروردین ایرانیان در دامان پرمهر طبیعت گرد هم می آیند تا روز طبیعت را در پرتوی از مهربانی ها و نیکی ها بگذرانند لذا روز طبیعت این فرصت را برای ما فراهم می سازد تا برای یک روز و حتی ساعاتی محدود به طبیعت پناه ببریم و از لذایذ طبیعت خداوندی و مشاهده زیبایی ها بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که طبیعت آینه تمام نمایی است که در آن می توان خود را یافت؛ بنابر این حفظ طبیعت به معنای حفظ خودمان است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه روز طبیعت تنها روز ارتباط آدمی با طبیعت نباشد، خاطرنشان کرد: همان گونه که از نام این روز پیداست، این روز باید مبدا و نقطه آغازی برای ارتباط انسان با طبیعت باشد.

احمدی حفظ طبیعت را حداقل خدمت و شکرگزاری انسان نسبت به خلقت الهی دانست و گفت: خلقتی که در سرتاسر آن مظاهر جلال و جمال و جبروت و عظمت خداوند متعال قابل مشاهده است؛ پس این آینه زلال را همچنان زلال نگاه داریم.

وی با بیان اینکه طراوت و سرسبزی دشت و صحرا مردم را به سوی خود دعوت می نماید تا سفره روز آخر نوروز را در دل طبیعت بگسترانند، متذکر شد: آحاد مردم در این روز برای جلوگیری از ریختن زباله در طبیعت که منجر به آلودگی محیط زیست شهرستان می‌ شود رعایت نکات لازم را مد نظر قرار دهند تا طبیعت همیشه زنده، شاداب و پایدار بماند. امید است هم‌ میهنان عزیز و فرهنگ دوست ایران اسلامی با حفظ محیط زیست و طبیعت زیبا، امانت دار نسل های آتی باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین