کد خبر: ۴۳۶۷۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

مصرف این روغن باعث تقویت یادگیری می‌شود

بر طبق مطا‌لعات اخیر محققین سوئدی، مکمل‌های غذایی و داروهای تقویتی حاوی روغن ماهی می‌تواند کارآیی مغز آنها را در خواندن و در مطالب درسی را در کودکان بهبود ببخشد.
آفتاب‌‌نیوز :
بر طبق مطا‌لعات اخیر محققین سوئدی، مکمل‌های غذایی و داروهای تقویتی حاوی روغن ماهی می‌تواند کارآیی مغز را در خواندن و درک مطالب درسی کودکان بهبود ببخشد.

محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد با آزمایش بر روی 154 کودک، دریافته‌اند که قدرت درک مطالب درسی در کودکانی که مکمل‌های غذایی دارای امگا – 3 محلول در اسیدهای چرب و یا کپسول‌های روغن ماهی مصرف می‌کردند، 64% بیشتر از کودکانی است که هیچوقت این داروهای تقویتی را مصرف نکرده‌اند. همچنین این آزمایشات روشن کرده‌اند که کودکانی که به‌طور مرتب روغن ماهی مصرف می‌کردند، 5 برابر سریع‌تر از کودکان دیگر قادر به رمزگشایی کلمات در هم ریخته هستند.

به گفته دکتر «اما دربی شایر» متخصص تغذیه اطفال، در مطالعه‌ای که در سال 2007 بر روی عده‌ای از دانش آموزان مدارس صورت گرفته،‌ تغذیه کودکان با مکمل‌های غذایی حاوی روغن ماهی موجب شده است که 92% از این کودکان بتوانند میزان 68% نمرات بهتری را در دروس انگلیسی و 92% نمره بهتر را در درس ریاضی به دست آورند و میزان قبولی این دانش آموزان 78% افزایش یابد. همچنین مشاهده شده است که با مصرف روغن ماهی طرز رفتار این کوکان نیز به مقدار قابل ملاحظه‌ای، بهبود یافته است.

این مطالعات همچنین اثبات کرده است که مصرف روغن ماهی در دوره بارداری موجب تیزهوشی و بالا رفتن قدرت بینایی نوزادان شده و یک تست آنالیز دیگر که بر روی 109 کودک زیر یک سال انجام شده نشان داده که بالا بودن سطح اسید‌های چرب در خون کودکان در یک سال اول زندگی، باعث بالا رفتن بهره هوشی و تقویت بینایی آنها می‌شود. در گذشته‌ها نیز مردم عقیده داشته‌اند که مصرف زیاد ماهی باعث می‌شود تا کودکان باهوش‌تر شوند.

نتایج آزمایشاتی در همین رابطه انجام گرفته، نشان می‌دهند که زنان و کودکانی که بدون توجه به مصرف روغن ماهی از سطوح بالای اسیدهای چرب امگا – 3 (DHA) در خونشان برخوردارند، امتیازات بهتری را در تست‌های هوش کسب کرده‌اند. این نتایج که در نشریه ژورنال پزشکی تغذیه آمریکا انتشار یافته مبنی بر این است که تغذیه طولانی مدت با اسیدهای چرب طبیعی، نقش کارا‌مدتری را نسبت به استفاده از مکمل‌های غذایی در تقویت کارایی ادراکی انسان ایفا می‌کند.

منبع:جام جم آنلاین


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین