کد خبر: ۴۳۶۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

کدام تئاترها به صحنه می‌روند؟

اجرای نمایش «آدم آدم است» در تالار مولوی، یک نمایش کودک در نیاوران،اجراهای تماشاخانه‌های پالیز،ایرانشهر و... از جمله خبرهای اجراهایی است که به صحنه می‌روند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی گروه، نمایش «آدم آدم است» اثر « برتولت برشت » با ترجمه م. امین مؤید و کارگردانی حبیب الله دانش از روز 18 فروردین96 ساعت 20:30 در تالار مولوی اجرا خواهد شد.

«آدم آدم است» داستان گالی گی است. گالی گی دلال ساده، برای خرید ماهی از خانه خارج می‌شود و با چند سرباز انگلیسی روبرو می‌شود که به علت اینکه چهارمین نفر جوخه‌اشان همراهشان نیست در ساعت حضور و غیاب در پادگان، در هچل افتاده‌اند، گالی‌گی در ازای معامله با آنها قبول میکند که چند ساعتی نقش سرباز گم شده را بازی کند اما این مسئله دردسر ساز میشود و گالی مجبور میشود، هویت خودش را فراموش کند و تبدیل به سرباز شود.

حسن برجکی ، فرزانه جمال زاده، فریبا رسولی، علی اصغر زارعی ، محمدرضا صالحی،صادق طالعی، عباس طباطبایی ،حسن فضلی، نگار محمدزاده ،عباس نورمحمدی،فریبرز واحدیدر نمایش « نمایش آدم آدم است» ایفای نقش خواهند کرد.

حبیب الله دانش (بازنویسی، دراماتورژ، طراح )، حمید انصاری ،فریبرز واحدی ( گروه کارگردانی)، علی هاشمی(عکس)، الهه حاجی زاده (مشاور امور رسانه)، معصومه پاسیار(منشی صحنه)، پیام حقی(مدیر اجرایی)، صادق حسین (آهنگساز)، محسن حسین ، صادق حسین(نوازندگان)،گروه اجرایینمایش، کارگاه ایده مهر کارکیا و ناصر فضلی( اجرای دکور) دیگر عوامل این نمایش هستند.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند از روز18 فروردین ساعت 20:30 هر روز غیر از شنبه‌ها به تالار مولویی در میدان انقلاب، خ 16 آذر تالار مولوی مراجعه بکنند. 

نمایش کودک " جنگل و جینگیل " در نیاوران

نمایش کودک " جنگل و جینگیل " به نویسندگی و کارگردانی علی رضا جعفری‌مرام از روز چهارشنبه شانزدهم فروردین ماه 1396 در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش پیمان کلانتری، پارسا پولادوند ، محیا سالاری ،شهرام قاصد زاده و لیلا میر حسینی به ایفای نقش میپردازند. همچنین غزل فراهانی و مائده آتین نقش آفرینان خردسال این نمایش هستند.

خلاصه این نمایش روایت‌گر موجودی ناشناخته است  که به علت عدم توجه از سوی تمامی حیوانات جنگل تصمیم می‌گیرد تا با ایجاد ترس توجه آنها را به خود جلب کند.

هدف این نمایشنامه توجه و درک  بیشتر به اطرافیان خصوصا کودکان می‌باشد، از سویی نیز به کودکان آموزش میدهد، چگونه می‌توانند با مشورت گرفتن از دیگران مشکلات‌شان را حل کنند.

عوامل نمایش کودک " جنگل و جینگیل " عبارتند از : امید جان نثار : موسیقی ، لیلا زمانی : طراح لباس ، شیلا نوروزی : طراح حرکات ، راضیه درگاهی : طراح گرافیک و سپهر رفعت‌پور دستیار کارگردان می باشند.

نمایش کودک " جنگل و جینگیل " تا اواسط  اردیبهشت ماه هر روز به غیر از شنبه‌ها و سه شنبه‌ها  ساعت 18 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران  به روی صحنه میرود.

«خدای کشتار» و «آخرین نامه» در تماشاخانه پالیز ماندند/ اجرای دوباره «پپرون برای دیکتاتور»

اجرای دو نمایش«خدای کشتار» و «آخرین‌نامه» در تماشاخانه پالیز تمدید شد و «پپرونی برای دیکتاتور» نمایش تازه‌ای است که در فروردین سال جاری روی صحنه خواهد رفت. 

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه پالیز،دو نمایش پرمخاطب «خدای کشتار» به کارگردانی علی سرابی و «آخرین نامه» به کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا که در اسفندماه سال گذشته در تماشاخانه پالیز روی صحنه رفتند، بنا بر استقبال مخاطبان تا اواسط اردیبهشت ماه سال جاری در سالن شماره دو تماشاخانه پالیز روی صحنه خواهد رفت.

 این دو نمایش بعد از 37 اجرای موفق، مخاطبانی زیادی را با خود همراه کردند و جز نمایش های پر فروش سال گذشته محسوب می‌شوند.

نوید محمد زاده بازیگر مشترک این دو نمایش است و در «خدای کشتار» علی سرابی، مارال بنی آدم و ستاره پسیانی او را همراهی می‌کنند در نمایش آخرین نامه پوریا رحیمی سام و میثم نوروزی در مقام بازیگر به ایفای نقش میپردازند.

از سوی دیگر نمایش «پپرونی برای دیکتاتور»به کارگردانی علی احمدی، نمایش تازه‌ای است که با تغییر دوبازیگر نسبت به اجراهای قبلی از تاریخ 16 فروردین در سالن شماره 1 این تماشاخانه روی صحنه خواهد رفت.

نسیم ادبی و سوگل قلاتیان دو بازیگر تازه این نمایش پرمخاطب هستند که در اجراهای تازه این نمایش در کنار خسرو احمدی، پژمان جمشیدی و محسن کیایی در تماشاخانه پالیز روی صحنه خواهند رفت.

در ایام نوروز هیچ نمایشی در تماشاخانه پالیز روی صحنه نرفت و  فعالیت‌های مجدد این تماشاخانه از تاریخ 14 فروردین 96 آغاز شد.

لازم به ذکر است اخباری که از طریق روابط عمومی این مجموعه در اختیار رسانه‌ها قرار می گیرد، قطعی است و هرگونه گمانه زنی در خصوص اجراهای این تماشاخانه فاقد اعتبار است.

آغاز سال جدید در تماشاخانه ایرانشهر با چهار نمایش

نمایش‌های «سونات پاییزی»، «و چند داستان دیگر»، «آوازهای سر شام» و «ولپن» در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌روند.

روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، این مجموعه هنری در دوره جدید اجراهای فروردین و اردیبهشت سال 96 خود در دو سالن استاد سمندریان و دکتر ناظرزاده کرمانی میزبان چهار نمایش خواهد بود.

نمایش‌های «سونات پاییزی» به کارگردانی جلال تهرانی با بازی گلچهره سجادیه و بهاره رهنما ساعت 20:30 «و چند داستان دیگر» به کارگردانی پیام لاریان با بازی: مهدی حسینی نیا، حمید رحیمی، معصومه کریمی، مجتبی فلاحی، سینا کرمی، افشین زمانی، الهه شه پرست، سجاد تابش، کیوان ساکت‌اف، عامر مسافر آستانه، ملودی آرام نیا، مریم نقیبی ساعت 18:30 به ترتیب از 16 و 17 فروردین در سالن استاد سمندریان به صحنه می‌روند.


همچنین دو نمایش «آوازهای سرشام» به کارگردانی کاوه مهدوی با بازی: علیرضا مهران، فرامرز قلیج خانی، غزاله جزایری، رستا رضوی، امین وحیدی پور، سینا نصرالهی، شِیماء ملکیان، جعفر کرمانی ساعت 21 و «ولپن» به کارگردانی مهدی کوشکی با بازی: سجاد باقری، حسین برفی نژاد، ماهان خورشیدی، غزل شجاعی، امیرحسین طاهری، محمد طیب طاهر، صحرا فتحی، عرفان ناصری، آذین نظری، میلاد نصر الهی، مجید نوروزی، میثم نوروزی و مهدی کوشکی ساعت 19:15 از 17 و 18 فروردین‌ماه نیز در سالن دکتر ناظرزاده اجراهای خود را آغاز می‌کنند.

افتتاح «...و چند داستان دیگر» با حضور 5 نمایشنامه نویس برجسته

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر امپرسیون، نمایش «...و چند داستان دیگر» اثر نمایشی جدید پیام لاریان، روز 17 فروردین ماه با حضور 5 نمایشنامه‌نویس برجسته ایرانی آغاز به کار خواهد کرد.

حسین پاکدل، نادر برهانی مرند، کورش نریمانی، جلال تهرانی و محمدامیر یاراحمدی، 5 نمایشنامه نویس تئاتر کشورمان، نمایش «...و چند داستان دیگر» را افتتاح خواهند کرد.

در این نمایش که 5 موقعیت در باب آنالیز خشونت را به تصویر می‌کشد، بازیگرانی چون حمید رحیمی، مهدی حسینی نیا، معصومه کریمی، مجتبی فلاحی، افشین زمانی، الهه شه پرست، سینا کرمی، سجاد تابش، کیوان ساکت اف، مریم نقیبی، ملودی آرام نیا وعامر مسافر آستانه با ایفای نقش می پردازند. سعید حسنلو به عنوان طراح صحنه و مشاور هنری، سمانه احمدی مطلق به عنوان طراح لباس، ایمان یزدی به عنوان مدیرتولید، مینا فرهمند به عنوان مدیر اجرا، مهدی دوایی به عنوان طراح گرافیک، محمد ابراهیم عزیزی به عنوان طراح تیزر، مهران انامی به عنوان مدیر صحنه، سمانه حجاران به عنوان عکاس، سارا حدادی به عنوان مدیر تبلیغات مجازی، مریم رودبارانی به عنوان مشاور رسانه و نورالدین حیدری ماهر به عنوان مجری طرح، این نمایش را همراهی می‌کنند.

این نمایش در شامگاه 17 فروردین، ساعت 18:30 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه «ایرانشهر» کار خود را آغاز خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین