کد خبر: ۴۳۷۴۸۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶

سرنوشت نامعلوم کشتی گمشده کره جنوبی

کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که تلاش نیروهای گشتی کشورهای مختلف برای یافتن اثری از کشتی گمشده باری این کشور پس از یک هفته هنوز نتیجه بخش نبوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
کشتی باربری عظیم کره جنوبی هفته قبل در حالی که از برزیل حرکت کرده بود در اقیانوس اطلس جنوبی با ۲۲ خدمه ناپدید شد.

خدمه این کشتی ۲۶۶ هزار تنی که ظاهرا حامل سنگ های معدنی بود و نامش «استلا دیسی» اعلام شده، از کره جنوبی و فیلیپین بوده اند و کشتی با پرچم جزایر مارشال حرکت می کرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری یونهاپ امروز در تازه ترین گزارش خود از کره جنوبی آورده است هنوز از سرنوشت کشتی اطلاعی در دست نیست.

بنا به این گزارش، برزیل در راستای همکاری با کره جنوبی برای یافتن این کشتی ناپدید شده و خدمه آن یک هواپیمای سی ۱۳۰ به منطقه اعزام کرده است.

مسوولان گفته اند که منطقه به وسعت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع مورد جستجو قرار گرفته است و بارش باران و باد کار گشت زنی را با مشکلات زیادی مواجه ساخته است.

دستکم چهار کشتی دیگر گشت زنی به جز این هواپیما در حال جستجو برای یافتن اثری از این کشتی بزرگ بارکش هستند که هم کشتی و هم خدمه آن هنوز ناپدید هستند.

به گزارش ایرنا، دولت کره جنوبی خاطر نشان کرده است که از امروز پنجشنبه با بهتر شدن شرایط آب و هوایی، ناوهای جنگی برزیل، اوروگوئه و آرژانتین هم برای جستجو وارد منطقه خواهند شد.

جمعه هفته قبل خدمه یک هواپیما پیامی را برای شرکت کشتیرانی در کره جنوبی مبنی بر غرق شدن این کشتی ارسال کردند و از آن زمان جستجوها برای یافتن کشتی شروع شده است.

پیش بینی می شود ماموریت گشت زنی و جستجو که از امروز آغاز شده است دستکم تا روز یکشنبه آینده ادامه پیدا کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین