کد خبر: ۴۳۷۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹

ایتالیا: دلایل حمله آمریکا به سوریه را درک می‌کنیم

ایتالیا ضمن حمایت از حملات موشکی آمریکا به سوریه، این اقدام را یک واکنش مناسب در برابر سوریه و یک عامل بازدارنده علیه استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط دولت بشار اسد، ارزیابی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، دو ناو آمریکایی از شرق دریای مدیترانه یک پایگاه هوایی در غرب سوریه را هدف 59 فروند موشک کروز قرار داده است. طبق ادعای آمریکا، حمله شیمیایی در استان ادلب از این پایگاه انجام شده بود.

آنجلینو آلفانو وزیر خارجه ایتالیا با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: ایتالیا دلایل اقدام نظامی آمریکا را درک می کند.این یک واکنش مناسب بوده و یک نشانه بازدارنده علیه خطرات استفاده بیشتر از تسلیحات شیمیایی توسط اسد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، ایتالیا فعلا ریاست دوره ای گروه 7 متشکل از کشورهای صنعتی جهان را در اختیار دارد. 2 حزب سیاسی مخالف ایتالیا یعنی جنبش 5 ستاره و لیگ شمالی، حملات آمریکا به سوریه را محکوم کرده اند.

پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا نیز در سخنانی تاکید کرد: بحران سوریه نیازمند حل و فصل از طریق گفتگو است که شامل دولت و نیروهای مخالف، سوریه و سازمان ملل باشد.

وی ضمن حمایت تلویحی از حملات موشکی آمریکا به سوریه، تصریح کرد: جنگ سوریه باید از طریق گفتگو حل و فصل شود، گفتگویی که شامل نیروهای دولتی و مخالفان باشد و زیر نظر سازمان ملل انجام شود، البته با نقش سازنده و موثر روسیه.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین