کد خبر: ۴۳۷۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

پاسخ معاون روحانی به منتقدان وزرای مسن دولت/ مثل برخی شب انتخابات، سهام عدالت نمی‎دهیم

اسحاق جهانگیری در واکنش به آنها که کابینه دولت تدبیر و امید را پیر و خسته می‌دانند، گفت: عملکرد وزرای پیر این دولت را با عملکرد وزرای جوان دولت‌های پیشین مقایسه کنید تا ببینیم عملکرد کدام دولت بهتر بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون اول دولت در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی با اشاره به انتخابات شورای شهر و روستا و همچنین انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در مقطعی که هم اکنون در آن حضور داریم یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کارهای نظام را پیش‌رو داریم که آن دو انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری است.

اهم اظهارات وي را از خبرگزاری‌ها بخوانید؛

*یکی از اصلی‌ترین هدایای نظام جمهوری اسلامی ایران صندوق‌های رای است که مردم می‌توانند به وسیله آن انتقادات خود را نسبت به مسائل کشور و جامعه عنوان کنند. مردم با حضور در انتخابات خون جدیدی دررگ‌های نظام جمهوری اسلامی به جریان می‌اندازند. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که انتخابات ایران همواره مورد توجه همه مردم جهان قرار می‌گیرد.

*{درباره نقش بهیاران در انتخابات} بهیاران حلقه اتصال مردم با نظام هستند آنها می‌توانند با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات به پرشور شدن دو انتخابات پیش‌رو کمک ویژه‌ای بکنند. در منطقه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم متاسفانه به اشخاصی آلوده شده است که هر چیزی در دنیا اتفاق می افتد می‌آیند و منطقه ما را به آتش می‌کشند. گروهک‌های تروریستی مانند داعش، القاعده و... نتیجه عملکرد غلط این افراد است. ای کاش این افراد یکبار هم که شده می‌آمدند در اتاق‌های فکر خود به این موضوع می پرداختند که چرا با توجه به این همه آتش‌افروزی باز هم چنین گروهک‌هایی در جهان وجود دارد.

*ما برای حفاظت از کشور و همچنین حمایت از مردم منطقه باید تصمیم عقلانی بگیریم. همچنین باید توجه کرد که جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین نقطه در منطقه‌ای است که اکثر کشورهای آن جنگ و خونریزی وجود دارد. امنیت کشور با مدیریت رهبر انقلاب و هماهنگی دیگر مسئولان در جهان مثال‌زدنی است. جا دارد در همین جا از تلاش‌های بی‌وقفه روستائیان مرزنشین که در برپایی امنیت مرزی ایران می‌کوشند تشکر ویژه‌ای کرد.

*{در خصوص ادعای برخی افراد در مورد انتخاباتی بودن برخی عملکردهای دولت}نمی‌دانم این خانم‌ها و آقایان بر چه مبنا و با استفاده از شاخصه‌هایی چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند. دولت هیچ طرح نیمه‌کاره‌ای را افتتاح نکرده است که در حال رسیدگی به امورات جاری خود است.

*{ خطاب به منتقدان دولت}ما همانند برخی افراد که در شب انتخابات بدون برنامه‌ریزی سهام عدالت تقسیم می‌کردند عمل نمی‌کنیم. اگر در جایی طرحی وجود دارد که نیمه کاره افتتاح شده است به ما اطلاع دهند تا ما با آنها برخورد کنیم. در مورد سهام عدالت شفاف‌سازی‌هایی انجام دادیم تا مردم بتوانند به صورت واقعی سهامداران کارخانه‌ها و بورس باشند.

*{درباره  شکل‌گیری شورای شهر و روستا در دولت اصلاحات} یکی از فعالیت‌هایی که در دولت آقای خاتمی شکل گرفت به وجود آمدن شورای شهر و روستا بود. علی‌رغم همه مخالفت‌هایی که با این تصمیم دولت اصلاحات می‌شد اما آقای خاتمی گفتند تصمیم‌گیری شهر و روستا باید توسط خود مردم صورت بگیرد.

*ما در دولت تدبیر و امید توانستیم نرخ تورم را یک رقمی کنیم. در خصوص گندم به خودکفایی برسیم و با افتتاح 11 فاز در پارس جنوبی از کشور قطر در تولیدات پیشی بگیریم.

* در سال‌های اولیه دولت هنگامی که به عیادت بیماران در بیمارستان رفته بودم همه از هزینه‌های بالای درمان صحبت می‌کردند اما اکنون هیچ بیماری به دلیل عدم پرداخت هزینه بیمارستان از درمان بازنمی‌ماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین