کد خبر: ۴۳۷۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴

سینماگران در سودای رسیدن به کرسی‌های شورای شهر

ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شورای شهر در حالی انجام شد که نام سه چهره سینمایی شناخته شده هم در میان ثبت‌نام شدگان به چشم می‌خورد.
آفتاب‌‌نیوز :
ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات شورای شهر در حالی انجام شد که نام سه چهره سینمایی شناخته شده هم در میان ثبت نام شدگان به چشم می خورد. رضا ایرانمنش، مهرداد فرید و علی قائم مقامی سه چهره سینمایی متقاضی کاندیداتوری برای انتخابات شورای شهر هستند.

در میان اینها ایرانمنش را به عنوان بازیگری می شناسیم که با "سجاده آتش" احمد مرادپور در کانون توجه قرار گرفت و البته در دوره پیشین انتخابات شوراها در جزیره کیش کاندیدا شد و وارد شورا هم شد اما در نهایت اختلافاتی که میان وی و برخی اعضای شورا رخ داد باعث شد از حضور در شورا استعفا دهد.

مهرداد فرید کارگردان و نویسنده ای است که هرچند در آثارش نتوانسته نقطه اوجی تمام و کمال را تجربه کند اما توانسته با تکیه بر عقبه روزنامه نگاری سالیان قبلش در یک روزنامه اصلاح طلب همچنان فیلم بسازد حتی به قیمت اینکه آثارش توجهی برنینگیزد. فرید دو سال قبل برای حضور در انتخابات مجلس هم کاندیدا شده بود اما در نهایت به نفع اصلاح طلبان انصراف داد!

علی قائم مقامی مدیرتولید باسابقه سینما و تهیه کننده ایست که اخیرا به هیات مدیره خانه سینما راه یافته است. ردپای علی قائم مقامی در آثاری همچون «آژانس شیشه ای»، «چ»، «شب یلدا»، «متولد ماه مهر» و «رستاخیز» به چشم میخورد ضمن اینکه او در این سالها جزو هسته های اصلی تولید مجموعه «کلاه قرمزی» بوده است. قائم مقامی که در ماههای اخیر رفت و آمدهای فراوانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته، پیشتر برای انتخابات مجلس کاندیدا شده بود ولی تأیید صلاحیت نشد.

اگر بخواهیم برمبنای عیار سینمایی این سه چهره درباره حضور آنها در انتخابات شورای شهر گمانه زنی کنیم باید بیش از همه بر سر حضور قائم مقامی حساب باز کنیم که تجربه همکاری با چهره های مختلف از جمله حاتمی کیا، درویش و کیومرث پوراحمد را دارد و همراهی اینها می تواند پتانسیلی موثر برای موفقیتش باشد. بعد از وی ایرانمنش هم به واسطه حضورهای تلویزیونیش می تواند قدرت رای آوری در میان مخاطبان عام را داشته باشد. مهرداد فرید شاید کم شانس ترین چهره در این میان باشد که به نظر میرسد در نهایت با قرارگیری در لیست اصلاح طلبان باشد که شاید بتواند اوضاع را به سود خود برگرداند.

فارغ از پتانسیل شخصی این سه سینماگر، حمایت بدنه سینما از هر کدام از این سه سینماگر می تواند المانی باشد برای موفقیت در شورا اما بدنه صنف سینما از کدام کاندیدا حمایت خواهند کرد؟

در سالهای اخیر به تجربه ثابت شده سینماگران بنام بیش از آن که به حمایت از سینماگران نامزد در انتخابات بپردازند دنباله روی جریانات سیاسی شده اند و این خود یک دلیل جدی گرفته نشدن آنها در تصمیم گیریهای کلان فرهنگی بوده است. در انتخابات شوراها اما مشخص نیست در بر کدام پاشنه بگردد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین