کد خبر: ۴۳۷۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
رییس اداره سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت خبر داد

وجود 3 میلیون زوج نابارور در کشور

رییس اداره سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در سال 95 حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود داشت و به نظر می رسد در بررسی امسال به این عدد اضافه شود.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر اسلامی در نشست آموزشی برنامه ریزی برای کاهش سقط القایی و تبیین علل ادراک طلاق، اظهار کرد: طبق سرشماری سال 95، 15 میلیون خانوار داشتیم که سن زنان بین 15 تا 49 سال بود و 20 درصد این خانواده ها نابارور بودند.

وی ادامه داد: حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد و به نظر می رسد در بررسی امسال نتیجه گیری در رابطه با اینکه این میزان کم و زیاد شده است  تغییر کند چراکه تعداد ازدواج ها در این مقطع به تعداد خانواده ها اضافه می کند و تقریبا به این عدد اضافه خواهد شد.

اسلامی بیان کرد: ضمن اینکه هنوز همه این زوج ها شناسایی نشده اند و برخی فکر می کنند به خاطر پیشگیری از باروری دچار مشکل ناباروری شده اند درحالیکه شاید اگر این کار را نیز نکنند بچه دار نمی شوند و این مشکل نیاز به بررسی دارد.

رییس اداره سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت یادآور شد: در حال حاضر توسط بنیادبرکت حمایت های مالی از خانواده های فاقد فرزند در مناطق محروم انجام می شود و در سال 95 این خدمات برای 440 هزار زوج نابارور مناطق محروم کشور انجام شد که در سال جدید این خدمات گسترش می یابد.

اسلامی خاطرنشان کرد: برای حدود 1.5 میلیون زوج دیگر نیز معاونت درمان وزارت بهداشت در سال گذشته برنامه ای برگزار کرد که 85 درصد هزینه خدمات درمانی زوجین نابارور در بخش دولتی را پرداخت می کند.

به گزارش ایسنا، همچنین در این نشست دکتر نوذر نخعی دکترای پزشکی اجتماعی گفت: در خانواده هایی که تک فرزندی هستند این کودک کمتر بچگی می کند، یعنی در تیمی که دو بزرگسال زندگی می کنند قرار دارد و رفتار و مراوده و ... آن با بزرگسالان است که در آینده یکسری خلاءها را در وی ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از حد توجه کردن به همین تک فرزند نیز در برخورد با کاستی های وی در آینده مشکل ایجاد می کند، به علاوه در صورت از دست رفتن فرزند تاثیرات سوء بر روی پدر و مادر خیلی زیادتر از پدر و مادرانی است که فرزندان بیشتری دارند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین