کد خبر: ۴۳۸۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

پوتین در دیدار با همتای ایتالیایی: اطلاعات موثقی درباره حمله شیمیایی دوم در سوریه داریم

روسای جمهوری ایتالیا و روسیه در مسکو با یکدیگر دیدار کرده و درباره مقابله با تروریسم و بحران سوریه به گفت و گو پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری تاس، سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه با یکدیگر دیدار کرده و پوتین به این مساله اشاره کرد که با همتای ایتالیایی خود درباره روابط میان مسکو و اتحادیه اروپا به گفت و گو پرداخته است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: در جریان این گفت و گو، مسائل جهانی و منطقه‌ای مورد بحث قرار گرفتند. من به همراه رئیس جمهوری ایتالیا درباره تهدید اصلی علیه امنیت جهانی که همان تروریسم است،‌ گفت و گو و توافق کردم که همکاری‌های جامع و مشترک بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و از میان برداشتن آن ضرورت دارد.

وی ادامه داد: ما درباره راه‌های دستیابی به صلح در خاورمیانه، بحران و جنگ داخلی در سوریه و همچنین مشکلاتی در منطقه شامل اوکراین صحبت کردیم.

رئیس جمهوری روسیه همچنین به این مساله اشاره کرد که درباره روابط میان اتحادیه اروپا و مسکو با همتای ایتالیایی خود به گفت و گو پرداخته است.

وی گفت: ما بر این باوریم که احیای روابط میان مسکو و اتحادیه اروپا با توجه به اولویت‌هایی چون برابری و احترام متقابل به نفع هر دو طرف است.

رئیس‌جمهوری روسیه اظهار داشت: ما اطلاعاتی داریم مبنی بر اینکه آمریکا برای حملات موشکی جدید در سوریه طرح و نقشه دارد و ان برای حملات با گاز برنامه‌ریزی می‌کند تا اتهامی را در این باره به نظام سوریه بچسباند.

پوتین ادامه داد: ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهند اقدامات تشنج‌آمیزی از این دست در حومه جنوبی دمشق در حال آماده سازی است و آنها برای کار گذاشتن برخی مواد شیمیایی تلاش می‌کنند و می‌خواهند سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کنند.

وی افزود: روسیه از سازمان ملل خواهد خواست تا دست به تحقیقات دقیق درباره حمله شیمیایی به شهرک خان شیخون بزند.

پوتین تاکید کرد، می‌توان انتقادهای غرب را درک کرد اما امیدوار است در نهایت از شدت مواضع کاسته شود.

رئیس‌جمهوری روسیه خاطرنشان کرد، حملات آمریکا در سوریه یادآور ادعاها درباره سلاح‌های کشتار جمعی عراق است و تروریسم خطر اصلی است که جهان در حال حاضر با آن روبه‌روست.

وی ادامه داد: آنچه که کشورهای اروپایی در زمینه حمایت از حملات آمریکا به سوریه مطرح می‌کنند تنها تلاشی برای نزدیک شدن به دولت دونالد ترامپ است.

پوتین واقعیت کنونی که در آن تلاش می‌شود روسیه و سوریه را زمینه‌ای مناسب برای اتحاد علیه آن دو به عنوان دشمن مشترک قرار داد را به سخره گرفت و گفت: مسکو آماده صبر کردن است تا این تبلیغات خصمانه علیه آن پایان یابد.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد، در آینده شاهد همکاری و هماهنگی متقابل با اروپا و جهان باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین