کد خبر: ۴۳۸۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

ادامه تحقیقات پلیس آلمان درباره حادثه دورتموند؛ یادداشت مشکوک در کانون توجه پلیس

در پی وقوع انفجارهایی در مسیر اتوبوس تیم فوتبال 'بروسیا دورتموند' که منجر به تعویق بازی سه شنبه شب این تیم با 'موناکو' فرانسه شد، پلیس آلمان تحقیقاتی را بخصوص در ارتباط با یک یادداشت مشکوک پیدا شده ادامه می دهد و وعده تدابیر شدید امنیتی در بازی امشب را داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ادامه تحقیقات پلیس آلمان درباره حادثه دورتموند؛ یادداشت مشکوک در کانون توجه پلیس
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رسانه های آلمان، 'گونار وورتمان' سخنگوی پلیس آلمان تایید کرده که 'سه وسیله انفجاری جدی' در نزدیکی اتوبوس حامل اعضای تیم بروسیا دورتموند در خارج از هتل منفجر و موجب مجروح شدن 'مارک بارترا' مدافع این تیم شده است. 

پلیس دورتموند نیز در حساب توییتری خود اعلام کرد که به اعتقاد آنها، این اقدام 'حمله ای با مواد انفجاری جدی' بوده است. 

سخنگوی پلیس سه شنبه در یک کنفرانس خبری خاطرنشان کرد که پلیس قصد نتیجه گیری شتابزده در مورد تروریستی بودن این حادثه را ندارد. 

سخنگوی پلیس همچنین با بیان اینکه چیزی به نام امنیت 100 درصدی وجود ندارد، وعده داد که تمام تدابیر لازم برای تامین امنیت بازی که به چهارشنبه شب موکول شده است را انجام خواهد داد.
 
'گریگور لانگه' رییس پلیس دورتموند نیز اعلام کرد پس از انفجارها در مسیر اتوبوس، یک شی شبیه به وسیله انفجاری عمل نکرده در هتل این تیم یافت شده است. 
از سوی دیگر، 'ساندرا لوکه' دادستان دورتموند نیز اعلام کرد که یک نامه در نزدیک صحنه انفجارها پیدا شده و فردی که مدعی است مسئول انفجارها است، آن را نوشته و 'صحت این یادداشت در حال بررسی است '. 
مسئولان تیم بروسیا دورتموند اعلام کردند که مارک بارترا مدافع این تیم از ناحیه دست و بازو مجروح شده و بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است و عمل جراحی روی مچ و بازویش انجام شده اما جانش در خطر نیست. 
'رومن بورکی'‌ دروازه بان تیم بروسیا دورتموند که در اتوبوس در کنار بارترا نشسته بود، در گفتگو با روزنامه سوئیسی 'بلیک' گفت پس از ترک هتل در ساعت 19 و 15 دقیقه و ورود اتوبوس به خیابان اصلی، صدای انفجاری شنیده شد و بارترا بر اثر اصابت تکه های شیشه پنجره عقبی اتوبوس مصدوم شد و تمام بازیکنان از ترس انفجارهای بیشتر در کف اتوبوس دراز کشیدند. 
به گزارش ایرنا، هنوز پلیس آلمان جزییات بیشتری از این حادثه اعلام نکرده است اما شب گذشته برخی کاربران در شبکه توییتر نوشته بودند که انفجارهای روی داده قدرتمند نبوده و احتمالا کار دار و دسته های اوباش در میان تماشاگران فوتبال بوده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین