کد خبر: ۴۳۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

راهی برای فرار از خاموشی

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار شده که حدود ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود و پیش‌بینی می‌شود تا زمان پیک تابستان سال جاری حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ مگاوات از این ظرفیت جدید وارد مدار شود.
آفتاب‌‌نیوز :
یکی از مشکلات فصل تابستان در سال‌های اخیر دغدغه خاموشی بوده که همین مساله نیز وزارت نیرو را وادار به برنامه‌ریزی و اقدامات متعدد برای گذر از این بحران می‌کند، بر اساس آخرین گفته‌های هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی این وزارت‌خانه از ماه‌های قبل در تلاش است که شبکه برق کشور به خصوص در تهران، خوزستان و مازندران را آماده کند تا برق مورد نیاز مردم بدون هیچ گونه خاموشی در مقطع اوج مصرف سال جاری تأمین شود.

به‌گفته وی یکی از پست‌های مهمی که در این راستا مورد توجه قرار گرفت، پست ۴۰۰ کیلوولت امین‌الاشرافی بود که مسائل و پیشنهادهای مختلفی برای بهبود عملکرد آن از سوی همکاران ما مطرح شده است تا در تابستان پیش رو، بار ترانس‌های این پست کاهش پیدا کند.

فلاحتیان با بیان اینکه امیدواریم طبق برنامه زمانبندی، همه اقدامات مورد نظر حداکثر تا اول خردادماه انجام شود تا برق مطمئن مردم در استان و کلانشهر تهران به خوبی تأمین شود، اظهار کرد: باید به مساله فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف توجه ویژه‌ای شود.

در آخرین خبرها نیز محسن طرز طلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی نیروگاه‌های حرارتی از وارد مدار شدن بیش از ۳۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید حرارتی در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به لزوم بازسازی نیروگاه‌های قدیمی گفت: شرکت‌های تولید نیروی برق می‌توانند بر طبق قانون بخشی از منابع مالی خود را برای احداث نیروگاه‌های جدید به نوسازی و بهسازی نیروگاه‌های قدیمی اختصاص دهند.

طرز طلب با اشاره به مشکلات پیش رو برای تولید این میزان ظرفیت نیروگاهی جدید گفت: عمده مشکلات ما در زمینه تأمین مالی پروژه‌هاست که امیدواریم بتوانیم با مساعدت مدیران ارشد وزارت نیرو این مشکلات را رفع کرده و بتوان تا پایان سال بدون هیچ مشکلی نیروگاه‌های در دست احداث را تکمیل کرد.

گزارش‌ها حاکی از این است که پیک بار مصرف برق در تابستان سال ۱۳۹۶ به بیش از ۵۵ هزار مگاوات برسد که این میزان برابر با افزایش ۵ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۵ خواهد بود اما امید می‌رود که با اجرای تمهیدات وزارت نیرو شاهد خاموشی در کشور نباشیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین