کد خبر: ۴۳۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۴:۰۵

خلیل زاد می تواند با مقامات ایرانی مذاکره کند!

آفتاب‌‌نیوز : روزنامه ساندی تایمز انگلیس مدعی شده بود که سفیر امریکا در بغداد در نامه ای که به زبان فارسی نوشته شده از ایران خواسته است نمایندگان خود برای مذاکره با امریکا را به عراق بفرستند.
در عین حال خلیل زاد در گفت و گو با سی ان ان نیز هرگونه مذاکره با ایران را منتفی دانسته و گفته است که ما به روابط ایران به گروه های شبه نظامی و گروه های افراطی در عراق مشکوک هستیم.
سفارت امریکا در بغداد نیز در بیانیه ای وجود چنین نامه ای از سوی سفیر امریکا در عراق به مقامات ایرانی را رد کرده است. در بیانیه آمده است که خلیل زاد می تواند با مقامات ایرانی در مورد مسائل مورد اختلاف مذاکره کند اما هیچ نامه ای به هیچ زبانی( از سوی امریکا) برای ایران فرستاده نشده است به گزارش خبرگزاری رویترز روزنامه ساندی تایمز با اشاره به آمادگی ایران برای مذاکره با امریکا در یک کشور بی طرف می افزاید: ایران قصد دارد از این فرصت برای گفت و گو در مورد برنامه هسته ای اش استفاده کند. در حالی که یک مقام ارشد ایرانی ابراز علاقه ایران به گفت و گو با امریکا پیش از خروج نیروهای امریکا را تکذیب کرده است.
ایران و امریکا پس از انقلاب اسلامی 1979 هیچ گونه روابط دیپلماتیک با هم نداشته اند. مقاومت ایران در توسعه برنامه هسته ای خود به تنش میان دو کشور افزوده است. بارها با با دلایل واهی ایران را به دخالت در امور داخلی عراق متهم می کند. ایران بارها این اتهام را رد کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین