کد خبر: ۴۳۸۵۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

همکاری آنا نعمتی به عنوان مجری طرح با یک تئاتر، اکران یک فیلم به نفع دختران بی سرپرست، مسابقه‌ای برای یک تئاتر، فراخوان تالار مولوی و... از جمله خبرهای امروز سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
 آنا نعمتی که پیش‌تر در نمایش‌هایی نظیر " ناقوسها برای چه به صدا در میآیند " ، " مرغ سحر " ، " چنگیز خان " و " سیزده " حضور در عرصه‌ی بازیگری تئاتر را تجربه کرده است، این بار با عنوان مجری طرح با نمایش "بانوی نامه‌ها " همراه خواهد شد .

در خلاصه‌ی این اثر نمایشی چنین آمده است:"دوشیزه ایرنه راداک از نامه‌­هایش می­‌گوید که برای مراکز و آدم­‌های مختلف نوشته و خطاهایشان را گوشزد کرده است. او درباره­‌ی اطرافیان قضاوت و گاهی فضولی می­‌کند."

از دیگر عوامل می‌توان به سعید حسنلو ( مشاور طراح صحنه ) ، مهرنوش بلمه ( طراح لباس ) ، سارا جوادزاده ( طراح گریم ) ، مهدی نعمتی ( طراح پوستر و بروشور ) ، الهام دهقانی ( طراح حرکت ) ، سارا حدادی - مکث ( مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی ) ، پانته‌­حقویردی زاده، محمدحسین فیاض ( گروه کارگردانی ) ، مصطفی حسین ( عکاس )،رسول طاهر بخش ( نور و صدا ) اشاره کرد. 
 

این اثر روز پنجشنبه 24 فروردین با حضور هنرمندان ساعت 19 در تیاتر باران افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی تیوال و یا گیشه‌ی حضوری سالن بلیت این نمایش را تهیه کنند.

نمایش فیلم مردی که گیلاس‌هایش را خورد به نفع دختران بی‌سرپرست

فیلم «مردی که گیلاس‌هایش را خورد» جمعه 25 فروردین ماه در سینما تک قلهک ساعت 18:30 به نفع دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست موسسه مهرطه اکران می‌شود. 

 فیلم مردی که گیلاس‌هایش را خورد به کارگردانی پیمان حقانی، تهیه کنندگی مشترک امیر سمواتی و پیمان حقانی و نویسندگی پیمان حقانی و حمیدرضا کشانی ساخته سال ۱۳۸۷ است و برای اولین بار در ایران اکران می‌شود، فیلم همان سال در بیش از ٣٠ جشنواره بین الملی از جمله ماردل پلاتا ، سارایوو، ریو ، سائوپالو و ... به نمایش در آمد و توانست جایزه منتقدین روسیه را از جشنواره «آینه تارکفسکی» و جایزه ویژه هیئت داوران را از اتریش و همچنین جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری را برای حسن پورشیرازی از تورنتو کانادا بدست بیاورد.
فیلم مردی که گیلاس هایش را خورد جمعه 25 فروردین ماه در سینما تک قلهک ساعت 18:30 به نفع دختران بدسرپرست و بی‌سرپرست اکران می‌شود.

داستان فیلم در مورد کارگری است که برای پرداخت مهریه همسرس به هر دری می‌زند.
موسسه مهرطه، موسسه غیردولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که از سال 811 با مجوز بهزیستی آغاز به کار کرده است و هم اکنون نزدیک به 40 فرزند 4 تا 24 ساله دارد.

 مسابقه‌ای برای نمایش "مسئولیت شکستن سکوت مطلق"

نمایش "مسئولیت شکستن سکوت مطلق" که فروردین و اردیبهشت 96 هر شب به جز شنبه‌ها ساعت 18 در سالن اصلی تالارمولوی به روی صحنه می‌رود،مسابقه‌ای برای تماشاگرانی که نظرات خود را طی یادداشتی ارسال نمایند برگزار می‌کند.

در این خصوص روابط عمومی این گروه اعلام کرد:"ماه‌ها تلاش کردیم برای خلق فضایی که در آن هیچکس محکوم به سکوت نیست چرا که دیگر سکوت راه حل مناسبی نبود.از این رو دغدغه‌هایمان را به اشتراک گذاشتیم تا به گفتمانی با مخاطبان برسیم.افرادی که با ناگفته‌هایشان دست و پنجه نرم می‌کنند.حالا شما بنویسید و مسئولیت‌تان در شکستن سکوت مطلق را به انجام رسانید.برایمان از حس‌ها و دغدغه‌هایی که از اجرای ما داشتید بنویسید."

به گزارش ایسنا،وی اظهار کرد: "500 کلمه کافی است،ما در عصر می‌نیمال زندگی می‌کنیم."

اسامی داوران و نحوه اهدای جوایز متعاقبا توسط گروه اعلام خواهد شد.

انتشار فراخوان ثبت درخواست‌های آثار نمایشی جهت اجرا در سالنهای مرکز تئاتر مولوی

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، فراخوان ثبت درخواستهای آثار نمایشی جهت اجرا در سالنهای مرکز تئاتر مولوی منتشر شد.

در این فراخوان مرکز تئاتر مولوی، وابسته به اداره کل فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، با افتخار آمادگی مجدد خود را جهت دریافت پیشنهادات اجرای عمومی نمایش های هنرمندان دانشگاهی برای اجرا در نیمه ی دوم سال 1396 اعلام می‌دارد.

کلیه شرایط و ضوابط مربوطه در قالب این فراخوان، همچنین فرم ثبت درخواستهای اجرایی در کانال رسمی تلگرام مرکز تئاتر مولوی در دسترس عموم است و هنرمندان می توانند از این طریق آثار پیشنهادی خود را برای اجرا در دو سالن کوچک و اصلی این مجموعه ثبت و ارسال نمایند.

نمایش فیلم‌های برگزیده اسکار 2017 در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم‌های برگزیده اسکار 2017 به مدت پنج روز (26 تا 31 فروردین) در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند.

در روز نخست، شنبه 26 فروردین ساعت 17:30 فیلم «زوتوپیا» و ساعت 20 فیلم «تپه هکسا» به نمایش درمی‌آیند.

روز یکشنبه 27 فروردین ساعت 17:30 فیلم «سالی» به نمایش درمی‌آید.

دو فیلم «شیر» و «حصارها» به ترتیب ساعت 17:30 و 20 روز دوشنبه 28 فروردین به نمایش درمی‌آیند.

فیلم «ورود» سه‌شنبه 29 فروردین ساعت 20 به نمایش درمی‌آید.

روز چهارشنبه 30 فروردین ساعت 17:30 فیلم «موانا» و ساعت 20 فیلم «منچستر کنار دریا» به نمایش درمی‌آیند.

و در آخرین روز، پنجشنبه 31 فروردین ساعت 20 فلم «اگر سنگ از آسمان ببارد» برای مخاطبان به نمایش در خواهد آمد.

رونمایی از پوستر انگلیسی "ایتالیا ایتالیا"

پوستر انگلیسی فیلم سینمایی "ایتالیا ایتالیا" به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده در آستانه نمایش این فیلم سینمایی در جشنواره بین‌المللی فجر، رونمایی شد. طراحی این پوستر توسط روژان ایرجی صورت گرفته است.

"ایتالیا ایتالیا" اولین تجربه کارگردانی کاوه صباغ‌زاده است که در ژانر کمدی، موزیکال، فانتزی ساخته شده است و پیش از این در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر  به نمایش آمدو مورد توجه مخاطبان واقع شد.

"ایتالیا ایتالیا" نسبت به نسخه‌ای که در سی و پنجمین جشنواره فجر به نمایش در آمد، ۱۱ دقیقه کوتاه شده است و نسخه فعلی برای اولین بار در بخش بازار جشنواره بین اللملی فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

تهیه این فیلم سینمایی بر عهده مهدی صباغ‌زاده است.

حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی حسینی، همایون ارشادی، رضا سخایی، جهانگیر میرشکاری، ناصر سجادی حسینی، دانش اقباشاوی، فائزه علوی، آنا مهر اخلاقی، علی ملاقلی پور، حسن زاهدی، علی جناب، درنا مدنی، پریناز کنگاوری، آیدا اورنگ، مهدی فهیمی، سپیده راستی فر و رضا کوهستانی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
در  خلاصه داستان "ایتالیا ایتالیا" آمده است: من دوستت دارم و این به تو هیچ ربطی نداره.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره دانشجویی «نهال»

مهلت ارسال آثار جشنوارهی دانشجویی « نهال » به مدت یک هفته تا تاریخ ١ اردیبهشت ٩٦ تمدید می‌شود. 

تجربه گرایی و سینمای تجربی، رویکرد چهاردهمین دوره ی جشنواره ی دانشجویی « نهال » است.

جشنواره نهال در دو بخش فیلم کوتاه شامل موضوعات مستند، داستانی، تجربی، انیمیشن و فیلم‌های سال اولی‌، و بخش عکس و پوستر فیلم برگزار خواهد شد.

این دومین سالی است که این جشنواره به صورت بین المللی برگزار می‌شود و میزبان فیلم‌های دانشجویان، از دانشگاه‌های معتبر جهانی است.

هدف این جشنواره، فراهم آوردن زمینه‌ای برای نمایش توانمندی‌های دانشجویان، ارتباط دانشجویان با بدنه‌ی سینما و ایجاد فضایی سالم جهت رقابت میان آثار آن‌هاست. 

کارگاه های آموزشی این دوره پیش از برگزاری جشنواره خواهند بود.

چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه « نهال » به دبیری خاتون حیدری فاروقی با حضور داوران سرشناس عرصه سینما در خرداد ماه سال ١٣٩٦ برگزار خواهد شد. 

فیلم‌سازان جوان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در چهارراه ولیعصر، خیابان بالاور، پلاک ٢، ساختمان معاونت فرهنگی دانشگاه هنر، طبقه ی پنجم، دبیرخانه جشنواره‌ی نهال ارسال کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین