کد خبر: ۴۳۸۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

منصوریان چگونه از قلعه‌نویی در استقلال پیش می‌افتد؟

علیرضا منصوریان در نخستین سالی که هدایت استقلال را در دست گرفت حضور این تیم در بین سه تیم بالای جدول را قطعی کرده و چشم به سهمیه مستقیم آسیایی دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
استقلال در حالی که شروع خوبی با علیرضا منصوریان در نخستین سال حضور وی روی نیمکت این تیم نداشت، رفته رفته به شرایط آرمانی خود رسید. حالا در فاصله ۴ هفته مانده به پایان لیگ برتر، حضور این تیم در بین سه تیم نخست جدول مسجل شده و قطعا در پایان فصل یکی از دو رده دوم یا سوم جدول به این تیم اختصاص خواهد یافت تا در مجموع بتوان به علیرضا منصوریان در نخستین سال حضورش روی نیمکت استقلال نمره قبولی داد.

از آنجایی که در بسیاری از موارد منصوریان با امیر قلعه نویی، پر افتخارترین مربی همه ادوار لیگ برتر بعنوان مربی در استقلال قیاس شده، بد نیست به عملکرد اولین سال حضور قلعه نویی بعنوان سرمربی در استقلال نقبی زده شود و عملکرد وی در فصل ۸۳-۸۲ با عملکرد علیرضا منصوریان در فصل ۹۶-۹۵ قیاس شود.

استقلال در سال ۸۲ به قلعه نویی که یک مربی جوان بود و از تجربه چندانی در این امر برخوردار نبود سپرده شد و این تیم در پایان فصل بعد از پاس تهران، در رتبه دوم جدول رده بندی قرار گرفت. استقلال در حالی با هدایت قلعه نویی در پایان فصل ۸۳-۸۲ در این رده از جدول قرار گرفت که در آن فصل لیگ برتر با حضور ۱۴ تیم پاس، استقلال، فولاد، ذوب آهن، پرسپولیس، سپاهان، پیکان، استقلال اهواز، پگاه، ابومسلم، فجر شهید سپاسی، برق شیراز، سایپا و شموشک برگزار شد.

در آن دوره، آبی پوشان ۱۴ پیروزی، ۹ مساوی و ۳ شکست و کسب ۵۱ امتیاز بعد از پاس که با ۵۳ امتیاز قهرمان شد در رده دوم قرار گرفتند. این در حالی است که استقلال در نخستین سالی که هدایت آن به علیرضا منصوریان سپرده شد تا کنون به امتیاز ۴۸ رسیده و این بدان معناست که منصوریان در اولین فصل حضورش برای پیشی گرفتن از قلعه نویی تنها به ۳ امتیاز دیگر نیاز دارد. 

البته لازم به ذکر است که معدل امتیاز گیری قلعه نویی در اولین فصل حضورش در استقلال با توجه به برگزاری این مسابقات با حضور ۱۴ تیم، ۱/۹۶ امتیاز برای هر بازی بوده و معدل امتیاز گیری منصوریان در این فصل با استقلال تا پایان هفته بیست و ششم، ۱/۸۴ امتیاز برای هر بازی است. منصوریان در این ۴ بازی فرصت دارد تا هم از حیث کسب امتیاز از اولین سال حضور قلعه نویی در استقلال عبور کند و هم از نظر معدل امتیاز برای هر بازی.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین