کد خبر: ۴۳۸۹۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵
حاشیه های روز چهارم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری؛

حضور چهره های سرشناس و ادامه نمایش مردم عادی

چهارمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری درحالی به پایان رسید که حاشیه های آن مورد توجه خبرنگاران داخل ستاد انتخابات کشور و مردمی که از بیرون به تماشا ایستاده بودند، قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
چهارمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری در حالی از ساعت 8 صبح جمعه آغاز شد که از ساعتی قبل از آغاز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، ستاد وزارت کشور با ازدحام شدید خبرنگاران و عکاسان رسانه های مختلف داخلی و خارجی مواجه بود.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، امروز یکی از شلوغ ترین روزهای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری بود به طوری که امروز حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

*حجت الاسلام رئیسی، علیرضا زاکانی، اعظم طالقانی، محسن غرویان و مصطفی کواکبیان از افرادی بودند که امروز به ستاد انتنخابات کشور آمدند.
*از نکات قابل توجه این بود که صبح امروز ستاد انتخابات کشور شاهد چهره های شاخص نبود و چهره های شاخص برای ثبت نام در انتخابات از ساعت 14 امروز به بعد به ستاد انتخابات مراجعه کردند.
*علی بهرامی نکو روحانی بود که صبح امروز به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد. وی در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد که اگر رییس جمهور شود تشیع لندنی را ریشه کن می کند.
*مهدی کلهر مشاور رئیس دولت نهم همراه و دست در دست همسرش به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد. وی تاکید داشت که به صورت مستقل آمده است.
*یکی از نکات جالب امروز حضور داوطلب چند ماهه ای بود که مادرش او را با کالسکه به ستاد انتخابات کشور آورده بود البته دست اندرکاران انتخابات کشور به این مادر اجازه ورود به ستاد انتخابات کشور را ندادند و مادر این کودک که تاکید داشت که می خواهد او را در انتخابات ثبت کند را به بیرون ستاد هدایت کردند.
* عرشیای 5 ساله یکی دیگر از کودکانی بود که با خانواده اش به ستاد انتخابات کشور آمد که البته مسئولان دست اندرکار ستاد انتخابات کشور به وی هم اجازه حضور در سالن ثبت نام را ندادند.
*داوطلب 14 ساله بختیاری هم اجازه ثبت نام پیدا نکرد. سهیل صافی 14 که با لباس محلی بختیاری به ستاد آمد توانست به ستاد انتخابات راه پیدا کند ولی مسئولان ثبت نام به دلیل پایین بود سن وی اجازه نام نویسی ندادند.
*داوطلبی با قفل و کلیدهای بی شمار که فلافل فروش بود. او هنگامی که می خواست به ستاد وارد شود با ممانعت ورود مواجه شد. نهایتا مجبور شد که کلیدها و قفل ها را تحویل داده و بدون آن ها به ستاد وارد شود.
* زوجی که با هم ثبت نام کردند و می گفت می خواهم همسرم را نخست وزیر کنم.‌ آن ها تاکید داشتند که در انتخابات به یکدیگر رای می دهند. 
*پس از بیان این جمله خبرنگاران به وی گفتند که ما نخست وزیر نداریم، نهایتا خانم داوطلب گفت: خب! معاون اولش می کنم.
*امین الله رشیدی خواننده ای از دهه 30 تا کنون که آهنگ های اصیل ایرانی را می خواند نیز داوطلب ریاست جمهوری شد.
*وی در هنگام مصاحبه با عکاسان و خبرنگاران قطعه موسیقی سنتی خواند.
*مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران نیز از افرادی بود که امروز همراه با همسرش برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.
*وی دلیل ثبت نامش را حضور احمدی نژاد در انتخابات دانست و تاکید کرد: حضور او باعث شد که به انتخابات بیاییم.
*پرونده چهارمین روز انتخابات ریاست جمهوری با اعلام ثبت نام 450 نفر از صبح تا کنون پایان یافت و فردا آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

**نمایش تبلیغاتی مردم عادی
*با انتشار اخبار ثبت نام افراد مختلف به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در رسانه ها، فضای مجازی نیز از انتشار اخبار این اتفاق مهم کشور از سایر رسانه ها پیشی گرفته و اخبار لحظه به لحظه حضور مسئولان و چهره های شاخص را منتشر می کند. 
*بیرون از فضای انتخاباتی و ثبت نام کاندیداها در ساختمان وزارت کشور، فضایی دیگر حکمفرما است. افراد عادی یا برخی از ثبت نام کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری بیرون از ساختمان وزارت کشور ایستاده و پیگیر عبور و مرور و حضور سایر ثبت نام کنندگان انتخابات رئیس جمهوری در وزارت کشور هستند. 
*همچنین برخی از افراد عادی به صورت غیررسمی با استفاده از تلفن های همراه خود از افراد ثبت نام کننده مصاحبه گرفته و با اننشار این مصاحبه ها در شبکه های اجتماعی دیدارها و نشست های خود را در آینده تغذیه خواهند کرد و شاید این مصاحبه ها خوراکی برای شبکه های بیگانه باشد!
*جالب است که اقدام این افراد در حضور عوامل نیروی انتظامی که در تلاش برای حفظ امنیت محوطه وزارت کشور و خیابان های اطراف هستند، رخ می دهد و گاهی خود این ماموران مردم را هدایت می کنند!! که با چنین افرادی مصاحبه بگیرید و منعی برای اقدام آنان نیستند و گاه گداری هم تذکر می دهند که کار شما اشتباه است، نباید با هر کسی مصاحبه بگیرید. 
*مردم عادی در این مصاحبه ها از افراد ثبت نام کننده در انتخابات ریاست جمهوری، ضمن سوال از انگیزه آنان برای ثبت نام در این انتخابات می پرسند که با ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چه خواهی کرد؟، با مواد مخدر چه می کنی؟ با چه هدفی ثبت نام کردی و پس از اینکه در انتخابات پیروز شدی و رای آوردی چه اقداماتی را برای کشور انجام خواهی داد؟ 
*مردی با ظاهری آراسته ابتدا شعار انتخاباتی و اهداف خود را می گوید: « ما نه تشنه قدرت، پست و مقام و ریاستیم فقط نگران مردم ایران، اسلام و مملکتیم» او می گوید آنان چنین کاری با من نخواهند کرد و من این شعار را در شورای نگهبان ثبت کرده ام. 
*فردی نیز از کسی که قرار است وزیر ورزش شود در مورد پیش بینی نتیجه بازی روز یکشنبه پرسپولیس سوال می کند. 
* ثبت نام کننده دیگر نیز با خواندن شعری «برو کار می کن مگو چیست کار، که سرمایه جاودانی است کار، .....» شعارها و اهداف خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری بیان می کند. 
* امین الله رشیدی آهنگساز و خواننده نیز یکی از ثبت نام کنندگان است که بین جمعیت آمده و فردی از او می پرسد: اگر شما رئیس جمهور شدید، اجازه می دهید که در مشهد کنسرت برگزار شود. 
*وی در پاسخ به این سوال می گوید:بله. 
*این فرد به رشیدی می گوید که بعضی ها نمی گذارند در مشهد کنسرتی برگزار شود که رشیدی در پاسخ به این نظر می گوید: این نظر شخصی ایشان است، باید با ایشان صحبت کرد و ایشان را مجاب کنیم. 
*من نیز در کنار جمعیت ایستاده و به سمت وزارت کشور نگاه می کنم که زن عابری از من سوال می کند که این افراد برای ثبت نام ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند؟ می گویم: بله. می گوید: چه مدارکی می خواهند؟ می گویم نمی دانم. به این فکر می کنم که واقعا مدارک و ویژگی لازم برای ثبت نام انتخابات ریاست چیست و چگونه ابلاغ می شود که از تمامی اقشار جامعه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری آمدند؟! 
*براساس اظهارات علی اصغر احمدی دبیر ستاد انتخابات کشور تا ساعت 18 امروز جمعه(25فروردین ماه) 1045 نفر در دوازردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند. 
*روز شنبه (26 فروردین ماه) آخرین روز ثبت نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
0
بسيار زشت ومضحك است
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
داریم خودمون رو به جهانیان میخندونیم، کجا بودیم ۵۰ سال پیش حالا به کجا رسیدیم، ببینید چقدر همه چی الکی شده که طرف بچه ۹ سالش رو برای ثبت نامی رئیس جمهوری میکشونه به وزارت کشور یا پیرمردی که دست چپ و راستش رو نمیشناسه میگه اومدم برای کم کردن روی اقوام، ببینید واقعا به کجا داریم میریم، دو سال از بهترین روزای زندگیمون رو پای سربازی سپری کردیم ، چطور برای سربازی و رانندگی شرایط گذاشتن، این یعنی بی احترامی و حقارت کامل به سربازی و دیگر مدارکی که براش رنج و زحمت کشیدیم ولی حالا برای کاندید شدن بچه و فرد لب گور اومدن ثبت نام میکنن، افسوس که : دریغا ایران ویران شود کنام روباهان و گرگان شود.
از ماست که بر ماست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین