کد خبر: ۴۳۹۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۸:۰۹

پنگوئن ها در شبکه 4 رژه می روند

آفتاب‌‌نیوز : مستند "رژه پنگوئن ها" ( La March de L'empereur ) به کارگردانی لوک ژاک یکی از ساخته های جدید سینمای فرانسه به شمار می رود. این فیلم مستند - داستانی با آنکه در ژانر مستند طبیعت می گنجد به خاطر کیفیت فوق العاده تصویری، صدا گذاری و صدا برداری و انتخاب مضمونی منحصر به فرد به خوبی توانست در نمایش عمومی به موفقیت های زیادی دست پیدا کند و نظر بسیاری از مخاطبان عام و منتقدان را به خود جلب کند.

"رژه پنگوئن ها" محصول سال 2005 فرانسه است که در مدت 80 دقیقه به نمایش در می آید. این فیلم در حالی به سینماهای امریکا راه یافت که در فرانسه فروش قابل توجهی را تجربه کرد. در امریکا نیز این فیلم 77 میلیون و 273 هزار دلار فروخت که در میان مستندهای سینمایی که با مضمون طبیعت ساخته می شوند، فروش بسیار خوبی به شمار می رود.

دریافت اسکار بهترین فیلم مستند در سال 2006، کسب جایزه بهترین تدوین فیلم مستند از سوی انجمن تدوینگران سینمای امریکا در سال 2006، نامزدی برای دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری و تدوین از مراسم بفتا در سال 2006، برنده جایزه سزار بهترین صداگذاری و نامزدی برای دریافت جایزه سزار فرانسه برای بهترین تدوین، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن فیلم در سال 2006 بخشی از موفقیت های جشنواره ای این فیلم به شمار می رود.

فیلم سینمایی " رژه پنگوئن ها " عید 85 از شبکه چهار سیما پخش می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین