کد خبر: ۴۳۹۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

معاون ترامپ: زمان مدارا با کره شمالی به پایان رسیده است

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در مرز دو کره تهدید کرد که زمان مدارا با کره شمالی به پایان رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز : مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که دوره صبر راهبردی با کره شمالی به پایان رسیده و بدین ترتیب نارضایتی آمریکا از عدم همکاری کره شمالی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک را ابراز کرد.

به گزارش تسنیم، پنس به خبرنگارانی که همراه با وی در نزدیکی مرز بین دو کره حضور داشتند گفت که ترامپ امیدوار است چین از اهرم های فوق‌العاده خود برای اعمال فشار به کره با هدف کنار گذاشتن تسلیحات هسته‌ای این کشور استفاده کند.

پنس که آزمایش ناموفق روز گذشته کره شمالی را یک اقدام تحریک‌آمیز خوانده است گفت آمریکا و متحدانش از طریق ابزارهای صلح آمیز و یا در انتها با هر وسیله مورد نیاز از کره جنوبی و ژاپن به عنوان دو متحد اصلی خود حمایت می‌کند.

پنس از یک پایگاه نظامی در نزدیکی منطقه غیرنظامی کره با نام کمپ بونیفاس بازدید و با رهبران نظامی و سربازان آمریکایی مستقر در این پایگاه دیدار کرد. کمپ نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا 2.5 مایل دورتر از منطقه غیرنظامی کره قرار دارد.

معاون رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه نیز در سخنانی تاکید کرد که تعهد واشنگتن نسبت به اتحاد با کره جنوبی، مستحکمتر از هر زمان دیگری است.

کره‌شمالی تنها یک روز قبل از پرتاب ناموفق موشک بالستیک صحنه رژه نظامی ارتش این کشور بود که در جریان آن آخرین دستاوردهای موشکی این کشور به نمایش گذاشته شد، رخدادی که در اوج تنش میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن به وقوع پیوست و با اظهارات مقام‌های این کشور علیه آمریکا همراه بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین