کد خبر: ۴۴۰۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲

الاسدی: اردوغان نباید در امور عراق دخالت کند/ حمایت اردوغان از داعش برای همه مشخص است

عضو دفتر سیاسی سازمان عمل اسلامی عراق گفت: اردوغان باید حد و حدود خود را بشناسد و در امور عراق دخالت نکند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین "علاء الاسدی" عضو دفتر سیاسی سازمان عمل اسلامی به سخنان اردوغان رئیس جمهور ترکیه در خصوص تروریستی بودن الحشد الشعبی(بسیج مردمی عراق) واکنش نشان داد.

وی در این خصوص گفت: اردوغان کسی است که حمایتش از داعش برای همه مشخص است. او باید حد و حدود خود را بشناسد و در امور عراق دخالت نکند.

عضو دفتر سیاسی سازمان عمل اسلامی عراق افزود: الحشد الشعبی یک رکن اساسی در حمایت از عراق در هنگام هجوم داعش و در مقابل حامیان این گروه تروریستی بود. شان الحشد الشعبی بالاتر از آن است که شخصی همچون اردوغان جایگاه آن را بسنجد.

الاسدی هدف حقیقی اردوغان از سخنان اخیرش در خصوص الحشد الشعبی را زمینه سازی برای ایجاد درگیری های مذهبی در عراق دانست و تصریح کرد: سخنان اخیر اردوغان نسنجیده و مالامال از کینه، نفرت و طائفه گرایی بود.

وی ادامه داد: اردوغان به عمد به الحشد الشعبی توهین کرد. این در حالی است که این نیروهای الحشد برای آزادکردن شهرهای عراق از تروریست های داعشی که آرمان های اردوغان را دنبال می کردند، خون ها دادند.

عضو دفتر سیاسی سازمان عمل اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اردوغان می داند که الحشد الشعبی یک هیأت رسمی وابسته به دستگاه نظامی عراق و تحت فرماندهی فرمانده کل قوای عراق است. براین اساس سخنان اردوغان در خصوص الحشد الشعبی توهین به دولت عراق به شمار می رود و رئیس جمهور ترکیه باید به حاکمیت عراق احترام بگذارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین