کد خبر: ۴۴۰۸۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

رونمایی از گردنبند شبرنگ محافظ شترها در ایران +عکس

در حاشیه مراسم روز زمین پاک که صبح امروز درمحل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد از گردنبند شبرنگ محافظ شترها در جاده‌ها رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش عصرایران، این اقدام با توجه به تعداد قابل توجه تصادفات و تلفات جاده ای میان خودروها و حیوانات کویری همچون شتر و روند نگران کننده و بحرانی این حوادث، صورت پذیرفت.
رونمایی از گردنبند شبرنگ محافظ شترها در ایران (+عکس)
مهندس زینلی - مدیرعامل شرکت کویر تایر به عنوان شرکت پیشنهاد دهنده و اجرا کننده  این طرح، هدف از اجرای آن را در راستای تعهد مدیران این مجموعه به حمایت و حفاظت از جان انسان ها و حیوانات زیست بوم کشور اعلام کرد.

وی گفت: ایران کشوری با اقلیم آب و هوایی گرم وخشک و دارای پوشش بیابانی و کویری بسیار گسترده است به طوری که 75 درصد سرزمین ما را کویر پوشانده است.
رونمایی از گردنبند شبرنگ محافظ شترها در ایران (+عکس)
مدیرعامل شرکت کویر تایر با بیان این که کویر در فرهنگ ما کلمه بااصالتی است زیرا بیشتر اقوام ایرانی در کویر یا حاشیه کویر سکنی داشته اند افزود: هرچند که زندگی در کویر با مشکلاتی همراه است اما مردمان این خطه راههای همزیستی با طبیعت را فراکرفته و با اکوسیستم طبیعی و جانوری آن کنار آمده اند.

وی به تصادفات شترها در جاده های کویری با خودروها اشاره کرد و گفت: تعداد قابل توجه تصادفات و تلفات جاده ای بین خودروها و حیوانات کویری همچون شتر، نگران کننده و بحرانی است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

مدیرعامل شرکت کویر تایر گفت: در راستای حل این مشکل و برای پیشگیری از تصادفات جاده ای میان حیوانات و خودروهایی که از جاده های کویری عبور می کنند شرکت کویر تایر در طرحی ابتکاری احشامی همچون شترها را به شبرنگهای خاصی مجهز می کند و اینگونه از جان هموطنان و حیوانات کویری حفاظت میی کند تا آرامش کویر پایدار باقی بماند.
رونمایی از گردنبند شبرنگ محافظ شترها در ایران (+عکس)
وی با تاکید بر این که کویر تایر فرزند کویر است تصریح کرد: این شرکت در کنار تولید محصولات دوستدار محیط زیست همچون تایر سبز، خود را ملزم به حمایت و حفاظت از جان انسانها و حیوانات این زیست بوم می داند و اجرای این طرح گامی به سوی کاهش تصادفات شبانه در کویر و محیط زیستی امن و پایدار است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
2
این اختراع , نیاز به جهانی سازی دارد !
طبسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
1
خیلی عالی ومفیده لطفا زودتر انجام بشه تا حوادث ناگوار کم بشه.تشکر
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین