کد خبر: ۴۴۰۸۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا/ جدال پرسپولیس و ذوب‌آهن با غول‌های عربی

در پنجمین هفته لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ذوب‌آهن به ترتیب برابر الهلال عربستان و العین امارات قرار می‌گیرند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، در ادامه دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در پنجمین هفته این رقابت‌ها، فردا (دوشنبه) تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن ایران به ترتیب با الهلال عربستان و العین امارات دیدار می‌کنند. شرایط تیم اصفهانی نسبت به سرخ‌پوشان تهرانی بهتر است اما هر دو برای صعود به مرحله حذفی فقط باید برنده از زمین بازی بیرون بیایند.

* الهلال عربستان - پرسپولیس ایران؛ جدال مرگ و زندگی

دیدار سنتی لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرطرفدار قاره کهن همیشه جزو جذاب‌ترین بازی‌های فوتبال آسیا بوده است اما امسال به دلیل اختلاف‌های سیاسی دو کشور ایران و عربستان و برگزاری دیدار تیم‌های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث، باعث شده که هواداران زیادی از بازی استقبال نکنند و آن طور که از بازی دو تیم پرطرفدار آسیا انتظار می‌رود، حضور تماشاگران جلوه پیدا نکند.

دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط در عمان با تساوی یک بر یک تمام شد اما حالا در بازی برگشت، وضعیت دو تیم کاملا متفاوت است. الهلال با هشت امتیاز در صدر گروه چهارم است و با یک مساوی هم صعودش به دور حذفی را قطعی می‌کند اما پرسپولیس برای این که همچنان شانس صعود داشته باشد فقط باید برنده بازی باشد.

دیدار برگشت هم در عمان برگزار می‌شود و با توجه به این که الهلال در عمان هواداران زیادی دارد، دور از انتظار نیست که ورزشگاه سلطان قابوس، فردا مملو از کسانی باشد که نام الهلال را فریاد می‌زنند و این مساله کار سرخ‌پوشان ایرانی را دشوار می‌کند. ضمن این که پرسپولیس برای بازی فردا با بحران خط دفاعی روبه‌رو است. سید جلال حسینی محروم است و محمد انصاری به دلیل مصدومیت نمی‌تواند تیم را همراهی کند. سروش رفیعی هم در پست بازی‌ساز غایب است.

بعد از تساوی پرسپولیس برابر الریان در تهران و ماجراهای آن بازی - از دست دادن موقعیت‌های گل زیاد و چیپ زدن پنالتی و هدر دادن آن - هواداران پرسپولیس فقط یک برد بی‌حاشیه و ساده از تیم‌شان می‌خواهند تا بعد از جشن قهرمانی در لیگ برتر، شادی صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را هم تجربه کنند.

این دیدار، دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۹:۳۰ آغاز می‌شود و در دیگر دیدار این گروه از ساعت ۲۰:۰۵، الوحده امارات و الریان قطر به دیدار هم می‌روند.

جدول گروه D

۱ - الهلال عربستان، ۸ امتیاز

۲ - الریان قطر، ۷ امتیاز

۳ - پرسپولیس ایران، ۵ امتیاز

۴ - الوحده امارات، یک امتیاز

* ذوب‌آهن ایران - العین امارات؛ تیر خلاص در اصفهان

تیم فوتبال ذوب‌آهن ایران عملکرد خوبی در این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا داشته است و از بخت زیادی برای صعود به مرحله حذفی برخوردار است. این تیم اکنون در رده دوم گروه C قرار دارد و با پیروز شدن برابر العین، صعودش را به مرحله بعد قطعی می‌کند. هرچند ذوب‌آهن برای رسیدن به این هدف کار بسیار سختی دارد و باید از سد نایب‌قهرمان دوره قبلی لیگ قهرمانان آسیا عبور کند. دیدار رفت دو تیم در امارات به تساوی یک بر یک انجامید که نتیجه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

بازی آخر ذوب‌آهن با الاهلی عربستان است که دیدار دشواری خواهد بود در حالی که لعین در بازی آخر به مصاف بنیارکار ازبکستان می‌رود که ضعیف‌ترین تیم رقایت‌ها بوده و هیچ امتیازی کسب نکرده است؛ بنابراین شاگردان مجتبی حسینی برای صعود به دور بعد فقط باید العین را شکست دهند.

دیدار دو تیم ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می‌شد و در دیگر دیدار گروه سوم از ساعت ۱۸:۳۰ در تاشکند، بنیادگار ازبکستان به مصاف الاهلی عربستان می‌رود.

جدول گروه C

۱ - الاهلی عربستان، ۸ امتیاز

۲ - ذوب‌آهن ایران، ۷ امتیاز

۳ - العین امارات، ۶ امتیاز

۴ - بنیادکار ازبکستان، صفر امتیاز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین