کد خبر: ۴۴۰۹۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

صد دختر دانش‌آموز در ولایت فراه افغانستان مسموم شدند

بیش از یکصد دانش‌آموز دختر در ولایت فراه واقع در غرب افغانستان در زمان حضور در مدرسه مسموم شدند.مقام‌های بهداشت عمومی اعلام کرده اند که دانش‌آموزان مسموم در بیمارستان بستری شده اند. بسیاری از آن‌ها در زمان انتقال به بیمارستان تب شدید و حالت تهوع داشته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
این حادثه روز شنبه در لیسه نسوان «قریه چهارباغ» در مرکز فراه رخ داده است. شبکه چکاد افغانستان به نقل از عبدالجبار شایق، رئیس صحت عامه ولایت فراه گزارش کرده که محصلان آسیب دیده ۱۰ تا ۱۵ ساله هستند. این مقام درمانی، علت حادثه را «انتشار گاز گل‌خانه ای به داخل صنوف درسی این دانش‌آموزان» عنوان کرده است.

خبرگزاری خامه افغانستان با تایید این خبر از قول محمد ناصر مهری، سخنگوی والی فراه گزارش کرده که ۱۰۶ دختر دانش‌آموز مسموم شده اند. آقای مهری گفته است که تحقیقات برای کشف دلایل این حادثه آغاز شده است.

طالبان همواره مخالفت خود را با تحصیل دختران اعلام کرده است.

به گزارش رسانه‌های محلی، مسمومیت گروهی دانش‌آموزان دختر در افغانستان، به ویژه در ولایات شمالی این کشور امر بی‌سابقه ای نیست؛ با این حال، این نخستین بار است که دانش‌آموزان دختر در ولایت فراه قربانی مسمومیت گسترده می‌شوند. به گزارش خبرگزاری خامه، در آخرین حادثه از این دست در تابستان سال گذشته ۳۱ محصل در ولایت وردک مسموم شدند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد هفته گذشته با انتشار گزارشی از کاهش دسترسی کودکان افغانستان به خدمات آموزشی و بهداشتی ابراز نگرانی کرد. 

منبع: یورونیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین