کد خبر: ۴۴۱۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶

پدیده گرد و غبار سه شهر آذربایجان غربی را فرا گرفت

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: پدیده گرد وغبار شهرهای ارومیه، سردشت و پیرانشهر را فرا گرفت و میزان این ذرات در هوای سردشت به حدود هفت برابر حد استاندارد رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
سعید موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق داده های دریافتی از ایستگاه های سنجش کیفی هوای شهری استان وضعیت کیفی هوا در مرکز و 2 شهر جنوبی آذربایجان غربی به علت بروز پدیده گرد و غبار در وضعیت ناسالم قرار دارد.

وی بیان کرد: میران غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون و کمتر از 10 میکرون در ایستگاه های ارومیه، بوکان و سردشت بالاتر از حد مجاز گزارش شد.

موسوی اظهار کرد: این میزان در شهرستان سردشت تا حدود هفت برابر، بوکان 4.5 برابر و ارومیه 2.5 برابر حد مجاز است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود این وضعیت تا آخر وقت روز دوشنبه پایدار باشد.

وی با بیان اینکه پیشگیری از اثرات سوء این آلودگی ها ضروری است، اظهار کرد: کاهش تردد و فعالیت افراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله بیماران قلبی و ریوی و افراد سالمند در فضاهای باز الزامی است.

به گزارش ایرنا فرودین ماه امسال مردم آذربایجان غربی با کیفیت ترین هوای مورد انتظار را تنفس کردند و 13 روز پاک و 18 روز سالم گزارش وضعیت هوای استان در فروردین ماه بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین