کد خبر: ۴۴۱۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

حماس: آماده تحویل همه چیز در غزه به دولت توافقی فلسطین هستیم

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" به نهادی زیر مجموعه تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس تبدیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، صلاح بردویل امروز سه شنبه در نشستی سیاسی با حضور نویسندگان و تحلیلگران فلسطینی برگزار شد، خاطر نشان کرد که دیگر در عرصه سیاسی هیچ امیدی به تشکیلات خودگردان برای حل و فصل مساله فلسطین وجود ندارد.

وی ضمن هشدار نسبت به راه حل‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه حل منازعه فلسطین، تصریح کرد که «تحرکات فرستاده دونالد ترامپ به رام الله بسیار غافلگیر کننده بود و هدف از راه حلی که ترامپ آماده کرده است ممانعت از ضربه خوردن به دستاوردهای رژیم صهیونیستی در منطقه است.»

این عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به سفر قریب الوقوع محمود عباس به آمریکا برای دیدار با دونالد ترامپ، اعلام کرد که قرار است در این سفر طرح پیچیده‌ای به عباس ارائه شود که قبول آن می‌تواند، حملات گسترده‌ای علیه وی به دنبال داشته باشد.

وی همچنین به شکاف داخلی فلسطین اشاره کرد و گفت که این مساله رنگ و بوی سیاسی دارد و دو دستگی اجتماعی نیست، بلکه از زمان امضای توافقنامه اسلو شکل گرفته است.

بردویل خاطر نشان کرد که دست‌های پنهان مانع از فعالیت مطلوب دولتی می‌شود که بر اساس توافق آشتی ملی الشاطئ روی کار آمده است.

وی افزود:‌ حماس آماده است همه بخش‌ها از وزراتخانه‌ها،‌ معابر تا اداره پلیس در غزه را به دولت توافق ملی به محض تشکیل شدنش بدهد.

وی افزود که هیات اعزامی جنبش فتح به نوار غزه در جریان دیدار با هیات حماس اعلام کرده است که مساله کسر حقوق کارمندان تشکیلات خودگردان در غزه به زودی متوقف خواهد شد و از ماه‌های آینده حقوق‌ها بدون کسری پرداخت خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین