کد خبر: ۴۴۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۴ - ۲۳:۰۸

اعتراض یک نماینده کرد به هیأت دولت و هیأت رئیسه مجلس

آفتاب‌‌نیوز : امین شعبانی در تذکر آیین نامه ای خطاب به هیأت رئیسه تصریح کرد: شما به عنوان رئیس مجلس برابر اصل 84 قانون اساسی نماینده ملت هستید و در جایی قرار دارید که باید با یک چشم به تمام نمایندگان نگاه کنید.
وی اظهار داشت: ‌در طول ریاست شما بازدیدهایی از همدان، ‌اردبیل و سایر حوزه های مربوط به هیأت رئیسه مجلس انجام شد ولی از استان های دیگر کمتر مشاهده می شود و یا آنکه در سفرهای خارجه خود معمولا از بین هیأت رئیسه برای هیأت اعزامی و همراه خود انتخاب می کنید و تا حالا از نمایندگان اهل تسنن و کرد دعوت هم نکردید.
وی با اشاره به اصل 19 قانون اساسی مبنی بر اینکه مردم ایران از هر قوم و قبیله ای که باشند از حقوق مساوی برخوردارند اظهار داشت:‌ متأسفانه 20 نفر از نمایندگان کردستان نامه ای خدمت شما دادیم. ولی به دلیل آنکه هیچ یک از نمایندگان کردستان در هیأت رئیسه و کمیسیون تلفیق نبودند توجه ای نشد و در غرب تنها به مناطق مربوط به هیأت رئیسه و کمیسیون تلفیق نظیر منطقه همدان و ایلام به دلیل حضور حاجی بابایی و عادل آذر در هیأت رئیسه و کمیسیون تلفیق ردیف بودجه تخصیص یافت و استان کردستان باقی ماند.
حداد عادل رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر گفت:‌ بنده باید هم از کمیسیون تلفیق و هم از هیأت رئیسه دفاع کنم.
وی اظهار داشت:‌ ما اگر ظلم کردیم ظلم بالسویه کردیم که عین عدل است و اگر عدالت به خرج دادیم آن هم بالسویه بود. نمایندگان کرد، ترک، لر، عرب، عجم و بلوچ هم نورچشم ما هستند و همه عصاره ملت هستند.
رئیس مجلس افزود: آقای شعبانی مگر پیشنهاد خود شما در این مجلس در هنگام بررسی بودجه تصویب شد؟ پس چه تبعیضی را در این میان می بینید.
وی اظهار داشت:‌ در کمیسیون تلفیق هم هیچ پیشنهاد منطقه ای تصویب نشده است. شما هم کمیسیون تلفیق را متهم کردید و هم هیأت رئیسه را متهم کردید در حالی که هیچ اعمال نفوذی در کمیسیون تلفیق نشده است و آنچه در مورد حاجی بابایی و سایرین گفتید صحیح نسیت و خواهش می کنم این مسایل را مطرح نکنید.
نماینده تهران افزود:‌ بنده هم افتخار می کنم اگر سفری آن هم سفرهای طاقت فرسا نصیب بنده شود و در برنامه باشد در خدمت نمایندگان باشم.
رئیس مجلس هفتم گفت: در کل سفرهای خارجی بنده، از نمایندگان مجلس حدود 20 نفر آمده اند لذا قطعا 27 نماینده باقی مانده اند که در سفر نبودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین