کد خبر: ۴۴۲۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ - ترکمنستان

ربیعی در یک ضرب فوق سنگین برنز گرفت/ تیموری چهارم شد

رامین ربیعی در یک ضرب دسته فوق سنگین قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال برنز شد و همایون تیموری هم چهارم شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، در آخرین دسته مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا ۲۰۱۷، وزنه برداران دسته فوق سنگین به رقابت پرداختند که ایران در این وزن هم دو نماینده داشت و در پایان یک ضرب  یک مدال  برنز به دست آورد.

همایون تیموری و رامین ربیعی دو نماینده ایران در این  دسته بودند که ربیعی یک مدال برنز برای ایران گرفت.

ربیعی با رکورد ۱۹۵ کیلوگرم مدال برنز گرفت و تیموری با ۱۹۰ کیلوگرم چهارم شد.

حرکت یک ضرب:

رامین ربیعی پس از دو وزنه‌بردار امارات و افغانستان روی تخته آمد و در اولین حرکت پشت وزنه ۱۸۰ کیلوگرمی قرار گرفت که آن را مهار کرد. وحید ربیعی که در پشت صحنه وظیفه جدول خواندن را برعهده داشت، زمان وزنه زدن برادرش همراه انوشیروانی نزدیک تخته آمد و نکات لازم را به رامین گوشزد کرد.

پس از ربیعی، همایون تیموری بر روی تخته آمد و او هم  به راحتی وزنه ۱۸۰ کیلوگرم را بالای سر برد  تا خیال کادر فنی از بابت حرکات اول دو ملی‌پوش ایران راحت شود.

چن، وزنه‌بردار چین تایپه و قهرمان دو دوره قبل آسیا نیز در اولین حرکت ۱۸۵ کیلوگرم را بالای سر برد.

ربیعی در دومین حرکت هم به خوبی توانست ۱۹۰ کیلوگرم را مهار کند. تیموری هم کار خود را با همان وزنه ۱۹۰ کیلوگرم ادامه داد و او نیز با بالای سر بردن این وزنه سه چراغ سفید از داوران دریافت کرد.

وزنه‌بردار چین تایپه در دومین حرکت ۱۹۲ کیلوگرم را انداخت. او در آخرین حرکت هم این وزنه را نتوانست مهار کند تا یکی از اصلی‌ترین رقیب وزنه‌برداران ایران وزنه کم‌تری را به ثبت برساند.

تیموری در آخرین حرکت ۱۹۴ کیلوگرم را باید بالای سر می‌برد اما ناموفق بود و با همان ۱۹۰ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

انوشیروانی برای آخرین حرکت ربیعی ۱۹۵ کیلوگرم درخواست کرد و ملی پوش ایران این وزنه را مهار کرد و در آغوش برادرش جای گرفت.

وزنه بردار ترکمنستان با ۱۹۷ کیلوگرم طلا گرفت. وزنه‌بردار ازبک با ۱۹۶ مدل نقره را به دست آورد و ربیعی هم به مدال برنز رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین