کد خبر: ۴۴۲۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۶

خداحافظی باشكوه آلبرتينی

آفتاب‌‌نیوز : دميتريو آلبرتيني ستاره سال هاي نه چندان دور فوتبال ايتاليا و باشگاه آ.ث ميلان در شبي باشكوه و به يادماندني از دنياي فوتبال حرفه اي براي هميشه خداحافظي كرد. 

بيش از 35000 تماشاگر موفق به خريد بليت هاي گران قيمت اين ديدار شدند. 

بزرگاني چون فرانك رايكارد، رودگوليت، فان باستن به همراه رونالدينيو و شوچنكو در تركيب تيم آ.ث ميلان وبارسلونا ديداري جذاب و خاطره انگيزي را رقم زدند تا دلخوري چندسال گذشته از طرف دميتريو آلبرتيني برطرف شود و از بين برود. 

آلبرتيني 34 ساله پس از پيروزي 3 بر 2 ميلان برابر بارسلونا در ديداري تشريفاتي و دوستانه، گفت: من خيلي خوش شانس بودم كه به لطف هم تيمي هاي خوب خود انواع و اقسام افتخارات را كسب كرده ام. فقط چنين شب باشكوهي در زندگي من كم بود كه آن هم امشب رقم خورد. 

از همه مردم، هواداران و بازيكناني كه هميشه به عنوان استاد و سپس دوست صميمي در قلب من جاي دارند، صميمانه متشكرم. آنها در كوران كاري به اينجا آمدند و به خاطر من دويدند و زحمت كشيدند. من از همه آنها متشكرم. 

آلبرتيني 79 بار در تيم ملي ايتاليا درخشيد و 5 بار بر قله قهرماني سري A ايتاليا ايستاد. سيلويو برلوسكوني در جايگاه VIP به احترام آلبرتيني و به رسم قديمي ايتاليايي ها به مدت 15 قيقه ايستاد و براي او دست تكان داد. 

آلبرتيني با هردو پيراهن بارسلونا و آ.ث ميلان به ميدان رفت و پس از آن با ميكروفون كه در اختيارش گذاشته بودند فرياد زد: "من تصور مي كردم كه فراموش شده ام. اما با اين كار به من ثابت گرديد كه آلبرتيني همچنان هست و هرگز از ياد هواداران ميلاني پاك نخواهد شد." 

در پايان اين مراسم، از تنديس زيباي آلبرتيني در ورودي موزه بزرگ سن سيرو پرده برداري شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین