کد خبر: ۴۴۲۲۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

قاضی‌پور: آقای چمران انصاف را رعایت کنید

یک عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای آذربایجان غربی در واکنش به صحبت‌های رئیس شورای عالی استان‌ها درباره رد صلاحیت‌های صورت گرفته در انتخابات شوراها، گفت: یقینا این صحبت‌ها هیچ تأثیری روی ما نخواهد گذاشت و طبعاً هیچ کمکی به احراز صلاحیت افراد نخواهد کرد و ما قسم خورده‌ایم بر اساس قانون عمل کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: استان آذربایجان غربی در تمامی انتخابات‌ها در امر مشارکت حداکثری جزو اولین استان‌ها بوده و این امر باعث شده است در انتخابات شورای شهر و روستای پیش رو تعداد کثیری از خواهران و برادران نامزد انتخابات شده‌اند که جای خوشحالی دارد ولی با توجه به این که برخی از این افراد مدارک لازم را نداشتند، صلاحیت تعداد کمی از این افراد احراز نشده است و تعدادی نیز انصراف داده‌اند.

وی اظهار نظر چمران را دور از انصاف خواند و گفت: اخلاق مداری ایجاب می‌کرد ایشان با بنده ،آقای شریف پور یا آقای محبی نیا رئیس هیات مرکزی نظارت استان آذربایجان غربی تماس می‌گرفتند و درباره احراز صلاحیت‌ها سوالات خود را می‌پرسیدند و جالب اینجاست آقای چمران هفته گذشته دیداری با آقای محبی‌نیا داشتند و باید آنجا از ایشان استعلام می‌کردند که نکردند. اظهارات آقای چمران به این دلیل است که  رفیق‌های ایشان که کورکورانه از وی تبعیت می‌کنند و در انتخابات ریاست شورای عالی استان‌ها به ایشان رای می‌دهند، این دوره در هیات‌های اجرایی یا نظارت به دلایل مختلف رد شده‎اند.

این عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات استان آذربایجان غربی افزود: قضاوت کار سختی است و ما هنوز به اعتراض‌هایی که به نظر هیات‌های اجرایی و نظارت بوده، رسیدگی نکردیم و اگر قرار بود با این صحبت‌ها بلرزیم، باید به ایشان بگویم که ما محکم‌تر از آنیم که شما فکر می‌کنید و  نمی‌لرزیم و این شما هستید که می‌لرزید.

وی در واکنش به صحبت‌های چمران مبنی بر انتقال نظارت شورا از مجلس به جای دیگر گفت: آقای چمران اگر خودش بتواند رای بیاورد جای شکر دارد و رئیس شورا نمی‌تواند همچنین تهدیدی بکند. همچنین هر اقدامی باید در چارچوب قانون باشد و محل قانون‌گذاری نیز مجلس است و بنده از آقای چمران می‌خواهم بفرماید در طول این دوره‌ای که رئیس شورای عالی استان‌ها بوده چند لایحه به مجلس آورده و چند تا از این لوایح رای آورده است؟ آقای چمران اول به عملکرد سیاسی خود نگاه کند بعد ما را تهدید کند. ایشان با چه قدرت و استناد بر چه چیزی می‌خواهد نحوه برگزاری انتخابات را تغییر بدهد؟

قاضی پور افزود: هر نوع قانون‌گذاری در شان مجلس است و اگر هم مجلس روزی بخواهد وظیفه خود را تفویض کند نظارت شورا را به خود شورا نمی‌دهد و تنها مرجعی که مجلس می‌تواند وظیفه نظارت بر انتخابات شورا را به آن تفویض کند، شورای نگهبان است.

وی با تاکید بر اینکه ما آذربایجانی‌ها مقید به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی هستیم گفت: ما خطوط قرمز نظام را بهتر از همه شما می‌شناسیم. فلذا انتظار داریم آقای چمران سریعا مصاحبه کند و نسبت به اعضای هیات نظارت استان آذربایجان غربی عذرخواهی کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یقینا این صحبت‌ها هیچ تاثیری روی ما نخواهد گذاشت و به تبع هیچ کمکی به احراز صلاحیت افراد نخواهد کرد و ما قسم خورده‌ایم بر اساس قانون عمل کنیم.

قاضی پور خطاب به چمران گفت: نگران انتخابات خودتان باشید و ما انتخابات خودمان را به نحو احسن برگزار خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مجتبی
|
Germany
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
3
تو مجلس حرفایی که زد یادمون نرفته
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین