کد خبر: ۴۴۳۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

گام سوم را در ۹۶ باید محکم‌تر برداریم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه امیدواریم که ملت با حضور خود اجازه ندهند یک بار دیگر چالشی در کشور ایجاد شود که در آینده نتوانیم خودمان را ببخشیم، گفت: اگر گام اول را در ۹۲ و گام دوم را در ۹۴ محکم برداشتیم، گام سوم را در ۹۶ باید محکم‌تر برداریم.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، محسن مهرعلیزاده در جمع مردم قزوین با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: در ایام سرنوشت سازی برای مردم قرار داریم. انتخابات ریاست جمهوری هرسال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند چرا که با ارتقا آگاهی عمومی و
فرهنگ سیاسی و اجتماعی در جامعه و افزایش نسبت فرهیختگان و دانش‌آموختگان در خانواده‌های ایرانی، مردم بیش از پیش به حقوق اجتماعی خود در جامعه واقف می‌شوند و حق انتخاب را به عنوان حق اجتماعی و قانونی خود
محفوظ می‌دانند.

وی افزود: رفته رفته مردم نتیجه مشارکت یا مشارکت نکردن خود در امور مهمی چون انتخابات به شکل جدی در رفتارهای دولت‌هایی که با انتخاب و رای مردم بر سر کار می‌آیند، می‌بینند  و با دیدن و تجربه اندوزی در این زمینه
به تدریج به این نتیجه می‌رسند که دود ناشی از  کوچکترین غفلت در مشارکت سیاسی، مستقیم به چشم خود مردم می‌رود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اهمیت مقایسه دولت‌ها در نتیجه تصمیم گیری های سیاسی مردم، اظهار کرد: دوران اصلاحات به گواه همه، دولت کار، تکریم انسان ها، پاکدستی، اعتماد به مردم، اعتقاد به آزادی بیان و اندیشه بود  و دولتی معتبر در جامعه بین الملل  شناخته می شد. دولتی که در دنیا به عنوان یک کشور برخواسته از جمعیت اسلام، ایده گفت‌وگوی تمدن ها را برخلاف ایده جنگ تمدن ها مطرح می کند که در سطوح عالی بین المللی پذیرفته شده و مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اما در دو دوره بعدی به هر دلیل در انتخاب دیگری، شرایطی پیش می آید که دولتی با گفته‌های ناآگاهانه و
بی تدبیرانه و ادعاهای ناصحیح،   شرایطی فراهم می کند که کشورهای دیگر در یک عزم و انسجام عمومی برای انزوای ایران به نتیجه می رسند و ما را بر اساس منشور سازمان ملل ذیل فصل هفت تحریم ها قرار می‌دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه گفته می‌شد تحریم ها، کاغذ پاره ای بیش نیست، اظهار کرد: اما ادامه روند کاغذ پاره ها کار را به جایی رساند که شرایط اقتصادی در داخل برای مردم سخت شد، به طوری که حتی  اقدامات عوام پسندانه‌ای همچون پرداخت مستمری ۴۵ هزار تومانی، ۱۰ برابر آن پول را از جیب مردم بیرون کشید.

وی ادامه داد: در آن دولت ۵۰ درصد کارخانه ها در شهرک‌های صنعتی غیرفعال می شود و  مردم  بیکار می شوند، ولی به مردم  آمارها و گزارش‌های دروغ ارائه می دهند؛ دولتی که  با تصمیمات نادرست  باعث  سقوط سه برابری ارزش پول در یک شب می شود و مردم سه برابر فقیرتر می‌شوند.

مهرعلیزاده افزود: همه این‌ها گویا در ظاهر  دیده نمی‌شود چرا که آنقدر شعارهای عوام‌فریبانه، مردم را محصور و مسحور می‌کنند که آن دولت تا روز آخر هم از مردم طلبکار است.

مهرعلیزاده با بیان این که مردم ما از فردای پیروزی انقلاب، روز به روز بر رشد آگاهی و رشد اجتماعی، فرهنگی  و سیاسی خود افزوده‌اند، تصریح کرد:  نمی‌توان این رشد فکری را از مردم گرفت. نمی شود به مردم گفت که موضوع را درک نکن. مردم می‌فهمند.

وی با اشاره به فرصت‌های از دست رفته در دولت‌های نهم و دهم گفت: در انتهای دولت آقای خاتمی با سرمایه گذاری‌ها و
تلاش‌هایی که انجام شد به شرایطی نزدیک شدیم که در حوزه‌های مشترک نفتی با قطر عقب نمانیم ولی در آن دو دوره سیاه، وضعیت به شکلی شد که  روز به روز عقب‌تر رفتیم تا این که سال ۹۲ با رای شما و پس از آن با صرف سرمایه گذاری‌های زیاد، دلسوزی‌ها، دروغ نگفتن‌ها، آمار غلط ندادن‌ها، به نقطه‌ای رسیدیم که به میزان قطر از حوزه‌های مشترک نفتی برداشت کنیم  و اکنون  گفته می‌شود که سالانه  حدود ۳۰ میلیارد دلار انتفاع جمهوری اسلامی ایران از این منابع است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: در طول آن ۸ سال، چه کسی پاسخگوی خسارات ناشی از عدم انتفاع کشور است؟ درطول ۸ سال، کشور  حدود ۱۰۰۰ میلیارد درآمد نفتی داشت. این درآمد کجا صرف شد؟ نیمی از صنعت که تعطیل و باقی در شرف تعطیلی بود، موقعیت بین المللی هم که با صدور قطع نامه از سوی کشورها علیه ما همراه بود، اما آن درآمدها چه شد؟

مهرعلیزاده به ظهور و بروز فساد اداری در دوره های گذشته اشاره کرد و افزود: هر روز منابع خبری از هزاران میلیارد اختلاس در دولت‌های نهم و  دهم خبر می‌دادند، انگار عددبازی بود که به عنوان یک فرهنگ بر کشور حاکم شد. کجا در دوره قبل از آن دو دوره و دوره های قبلی حرف از اختلاس‌های کلان شنیده بودیم؟ عجیب‌تر این که باز هم این افراد در روی مردم می‌ایستند تا دستاوردهای مردم برای انتخاب فکر، دلسوزی و راستگویی را نادیده بگیرند و بازهم با جوهای هیجانی و ارائه آمارهای غلط، دستاوردهای دولت یازدهم را زیر سوال ببرند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که در آن دولت در سال، ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار درآمد نفتی پوچ شد و تردیدی نیست که
دروازه های کشور باز و هر چه قاچاق بود وارد کشور شد، بنابراین صنعت کشور خوابید و همه جوانان و فارغ التحصیلان بیکار شدند. در نتیجه سطح زندگی روزبه روز پایین تر آمد.

وی افزود: اما دو دوره بعدی با تلاش شبانه‌روزی دولت روحانی و مذاکرات دقیق با نظارت رهبری، ایران از ذیل فصل هفت تحریم منشور سازمان ملل درآمد و تحریم‌ها برداشته شد، میزان صدور نفت به‌جای ۲ میلیون و چهارصدهزار بشکه در روز به ۳ میلیون و چهارصدهزار بشکه در روز رسید. این نتایج قابل کتمان است؟ اگر اکنون وزارت نفت در تمام مراحل فروش و صدور، حفظ سهیمیه و قیمت نفت حرف اول را میزند، این سر افرازی است، چرا با موفقیت مردم مخالفت می‌کنید؟ چرا با عزت مردم ایران مخالفید؟ کشور را به کجا می‌خواهید ببرید؟ اگر دولت در سه سال گذشته با دست خالی وقت و انرژی را برای مذاکرات خارجی گذاشته است تا بتواند جنگ و تحریم را از سر کشور دور کند ولی باز در کنار آن توانست تورم ۳۰ درصدی را به زیر ده درصد برساند قابل انکار است؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در دوره گذشته اگر نفت می فروختیم، درآمدها را در جیب کشورهای مختلف و آدم های گوناگون در کشور های دیگر میگذاشتیم، گفت: با این کارها  اختلاس و دزدی کلان ایجاد شد. این چه مملکت داری بود؟ تحریم ها از طرف دشمن هوشندانه لحاظ شده بود، تحریم‌ها توانست همه کشورها را همانگونه که دشمنان می خواستند در مقابل ایران قرار دهد. بدخواهان توانستند اجماع جهانی علیه کشور طراحی کنند و خودشان گوشه ای بنشیند و مظلوم نمایی کنند چراکه تحریم فروش نفت  برای ما بسیار تاثیرگذار بود چون  اقتصاد ایران به نفت بستگی دارد.

مهرعلیزاده درباره وابستگی به نفت در اقتصاد کشور اظهار کرد: قدرت و تدبیر دولت این بود که وابستگی بیش از ۷۰ درصد به نفت را  به زیر ۵۰ درصد رساند آن هم، در شرایطی که تحریم ها هنوز به صورت عملیاتی در همه ابعاد
برداشته نشده است.

وی با  بیان اینکه تحریم ها در عرض ۶ تا ۷ سال  بر  لایه به لایه این کشور مستولی شده بود، افزود: انتظار دارید  این تحریم‌ها یک شبه برداشته شود اما در عراق که ذیل همین قطعنامه‌ها رفته بود، حتی پس از  حمله آمریکا و سقوط صدام و پس از گذشت یک دهه هنوز خیلی از تحریم‌ها باقی مانده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: جهان، عزت مردم ایران را در برجام دید و تحریم‌ها  به شکل مکتوب برداشته شد اما اعمال آن در شبکه های مالی و بانکی زمان می برد و تنها پس از آن باید منتظر گشایش‌های ناشی از آن بود.

مهرعلیزاده خطاب به حاضران در جلسه گفت: به عنوان کسی که در حوزه اقتصادی، علم و تجربه دارم از شما می خواهم که شعارهای پوپولیستی را نپذیرید و بدانید تحریم ها پس از لغو به طور تدریجی و با رفع موانع، در ورود سرمایه های ایرانیان به کشور و سرمایه های خارجی، باز شدن راههای بانک های بین المللی برای اعتبارات نقش دارد. این کشور حداقل به سالی ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری  نیاز دارد. اگر بخواهند با ترمزها سیر ورود سرمایه های خارجی را متوقف کنند که در آن ۸ سال چنین کردند، بعد از تحریم، این فضاها ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ملت اگر تداوم این دولت را تضمین کنند، تداوم خدمات دولت به ویژه در حوزه برجام و باز شدن راه برای مسائل اقتصادی تضمین می‌شود. در غیر این صورت شاهد اتفاقاتی می شویم که تجربه آن را داریم و هرگز نمیخواهیم به آن دوران برگردیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه دولت روحانی  دستاوردهای متنوعی در بخش‌های مختلف دارد، افزود: واقعیت این است که متولدین دهه ۶۰ وقتی به سن  اشتغال و تشکیل خانواده رسیدند، دولتی سر کار آمد که به دنبال اشتغال و  باز شدن فضای بین المللی بود اما دو دولتی که باید فضای بالندگی‌شان را مهیا می‌کرد، همه چیز را از بین برد و به روش های عوام فریبانه روی آورد و پس از آنکه به جنگ و درگیری نزدیک شدیم، دولت دیگری آمد که فضا را احیا کرد اما امروز دوباره در زمان انتخابات همان زمزمه ها تکرار می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: برخی وعده سه برابر شدن یارانه‌ها را می دهند، با کدام بودجه آن را پرداخت میکنند؟ همین یارانه، ۲ هزار میلیارد تومان در سال هزینه دارد. درحالی که دولت با مشقت آن را پرداخت می کند و
نمی تواند یک سوم آن مبلغ را در طرح های عمرانی هزینه کند. این هزینه را چه کسی بر کشور تحمیل کرده است؟ مگر امکان سه برابر کردن آن وجود دارد؟ مگر اینکه آقایان همه چیز را تعطیل کنند و فقط یارانه پرداخت کنند. هر کدام
از این افراد که میخواهید به شکل صدقه به آنان پول دهید، می توانند هزار برابر یارانه، تولید کنند.

وی تاکید کرد: مدیریت دولت باید بتواند به نحوی باشد که استعدادها شکوفا و زمینه‌های فعالیت در کشور رشد کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: بعضی تصور می‌کنند که بازهم با تکرار شعارهای عوام‌فریبانه ۱۲ سال پیش میتوانند بر فکر انسان اثر بگذارند. ما به عنوان افراد علاقه مند به آینده کشور آماده هستیم تا هرچه داریم در مسیر سالم سرمایه گذاری کنیم، ایجاد اشتغال و هم افزایی بین مردم جز این نیست که  راه ۴ سال گذشته را پیش ببریم و گرنه  تمام آنچه حاصل شده را از دست می دهیم.

مهرعلیزاده با اشاره به تاثیرات برجام در کشور، گفت: اگر در ۳ سال دولت تمام انرژی را برای برجام گذاشت و موفقیت قطعی حاصل کرد، اثر آن در اقتصاد، رفع بیکاری و توسعه اشتغال در سالهای آینده خواهد بود، اگر اشتباه کنیم در همین
مرحله اول سستی به خرج دهیم و شرایط طور دیگری شود، مقصر خودمان هستیم.

وی با تاکید بر اطمینان به آگاهی و رشد فرهنگی مردم گفت: ملت اگر چهار سال پیش فردی شناخته شده در ابعاد وظایف ریاست جمهوری را انتخاب کرد و از انتخاب خود راضی بود، درسال ۹۴ هم با انتخابات مجلس گام دوم را برداشت و
این بار هم روحانی را انتخاب خواهند کرد که در اداره کشوری در آن شرایط، کفایت خود رانشان داده است و توانسته است بیکاری و تورم را کنترل کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با ابراز امیدواری درباره حضور افتخارآفرین ملت برای آینده کشور، افزود: امیدواریم که ملت با حضور مرحله اولی خود  اجازه ندهند که یک بار دیگر چالشی در کشور ایجاد شود که در آینده نتوانیم  خودمان را ببخشیم. اگر گام اول را در  ۹۲  و گام دوم را در ۹۴  محکم برداشتیم، گام سوم را در ۹۶ باید محکم‌تر برداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین