کد خبر: ۴۴۳۶۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
رومیانی مطرح کرد:

روستاهای هدف‌ گردشگری در سراسر کشور متحول می‌شوند

معاون سازمان میراث‌فرهنگی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده در دولت تدبیر و امید، روستاهای هدف‌گردشگری در سراسر کشور متحول خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سید هادی قره‌سید رومیانی معاون مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سفر به استان قم و در بازدید از تعدادی از روستاهای این استان، از نزدیک به بررسی ظرفیت‌های روستایی برای توسعه گردشگری و تقویت صنایع‌دستی پرداخت.


به گزارش ایلنا، در این بازدید‌ها که یونس عالی‌پور معاون امور زائران استانداری قم، عیسی رضایی مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این استان و تعدادی از مسئولان محلی نیز حضور داشتند، قره‌سید رومیانی بر توجه هر چه بیشتر بر توسعه گردشگری و افزایش تولیدات صنایع‌دستی از طریق برنامه‌ریزی در روستاها تأکید کرد.

قره‌سید رومیانی گفت: براساس برنامه ششم توسعه یکی از موضوعات مهم توجه به روستاها خصوصاً روستاهای هدف گردشگری است که خوشبختانه این موضوع در دولت یازدهم به‌صورت جدی درحال پیگیری است.

معاون مجلس، حقوقی و امور استان‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: قم به‌عنوان شهر کریمه اهل‌بیت همه‌ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر و زائر داخلی و خارجی است و توسعه روستاهای این استان و گسترش گردشگری با توجه به ظرفیت‌های روستایی در قم می‌تواند به افزایش میزان ماندگاری زائران در این استان کمک کند.

او ادامه داد: روستاها محلی برای تولید محصولات مختلف، مخصوصاً صنایع‌دستی، هستند ضمن اینکه از طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری برخوردارند و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس در این روستاها وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها به‌نحو مطلوب استفاده کرد.

قره‌سید رومیانی همچنین در این سفر از مجتمع توریستی کشاورزی، کارگاه صندل‌سازی، مزرعه پسته، آموزشگاه خیاطی در روستای قمرود، کارگاه تراش و تولید سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و جز آن بازدید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین