کد خبر: ۴۴۳۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹

باید شاکر باشیم که اتفاق جانی برای کسی نیفتاد/در آستانه انتخابات شورای شهر؛ شهرآفتاب در اولویت‌های شهرداری قرار گیرد

محمود آموزگار گفت: حالا که انتخابات شوراها در پیش است و انتخاب شهردار جدیدی احتمالا مدنظر قرار می‌گیرد بد نیست موضوع شهر آفتاب نیز در اولویت‌های شهرداری گنجانده شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود آموزگار (رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مشکلات ناشی از بارندگی‌های روز گذشته گفت: انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب به دلیل اضطرار شرایط بود چون واقعا نمایشگاه سئول به دلیل حجم بالای ترافیک پاسخگوی برگزاری این نمایشگاه نبود و مصلی نیز کاربری مناسب برای نمایشگاه ندارد. شهرآفتاب اما براساس نقشه‌ای که آلمانی‌ها کشیدند یک مجموعه مناسب نمایشگاهی است که ملزمات برگزرای یک نمایشگاه را دارد منتها اگر تمام آنچه که در نقشه‌ها و ماکت‌های این سازه آمده؛ محقق شود.

محمود آموزگار

آموزگار ادامه داد: در حال حاضر ما سه سالن مسقف در شهر آفتاب داریم و بخش‌های آموزشی، کودک، بین الملل و ... هنوز در فضای غیرمسقف و موقت هستند. قرار بود ادامه فضای مسقف فضای نمایشگاه شهر آفتاب تکمیل شود که هنوز نشده است. ما تمام نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را همان سال گذشته به وزارت ارشاد منتقل کرده بودیم و به صورت مشروط با برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب موافقت داشتیم.

وی افزود: سال گذشته هم گفتیم که مصلحت نیست شهر آفتاب با نمایشگاهی با حد و اندازه نمایشگاه کتاب افتتاح شود و بد نیست کار خود را با چندین و چند نمایشگاه کوچک شروع کنند تا نواقص و مشکلات خودشان را نشان دهند در این صورت تبعات قضیه نیز کمتر می‌بود. باید خدا را شکر کنیم که روز جمعه اتفاق جانی برای کسی نیفتاد. در بخش کودک و نوجوان اتصالی سیم‌های برق خطر برق‌گرفتگی به وجود آورده بود که نهایتا برای تامین امنیت مردم آنها را از چادرها بیرون کردند.

آموزگار سپس شهر آفتاب را اولویتی دانست که در آینده تهران باید مدنظر قرار بگیرد و گفت: معتقدم شهردار بعدی تهران باید شهر آفتاب تکمیل و رفع نواقص آن را در اولویت خود قرار دهد فقط هم از منظر یک حاضر در نمایشگاه کتاب نمی‌گویم چراکه این مکان می‌تواند محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف باشد حالا که انتخابات شوراها در پیش است و انتخاب شهردار جدیدی احتمالا مدنظر قرار می‌گیرد بد نیست موضوع شهر آفتاب نیز در اولویت‌های شهرداری گنجانده شود.

مدیر نشر کتاب آمه اضافه کرد: اگر سازه‌ها تکمیل شوند سالن‌ها احداث شود مسیرهای دسترسی تسهیل و آماده شوند واقعا این مکان می‌تواند محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه باشد. همان سال گذشته که بحث تفاهم نامه مطرح بود اگر صنف نیز یکی از اضلاع تفاهم‌نامه بود ما امروز قوی‌تر می‌توانستیم خواست خود را پیگیری کنیم و شهرداری و ارشاد یک بازوی قوی در اختیار خود داشتند اما در حال حاضر هیچ منظر حقوقی برای پاسخگویی دیده نمی‌شود.

آموزگار تاکید کرد: اصلا بحث من ربطی به سیاست ، انتخابات و ... ندارد حرفم این است که کار باید درست انجام شود و هر کس وظیفه‌ای را برعهده می‌گیرد باید آن را درست به سرانجام برساند. از کار خوب باید تعریف کرد و نواقص کار بد را هم باید گفت. درست است امور و کمیته‌ها به صنف واگذار شده است و هم ارشاد و روند آماده‌سازی‌ها نظارت داشتیم اما واقعیت این است که چنانچه نظارتی هم بوده با اتکا به اطمینان و اعتماد بوده است و به قول معروف این ضرب‌المثلی که انشاالله اتفاقی نمی‌افتد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین