کد خبر: ۴۴۳۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
شکوری‌راد:

تلاش رئیسی و قالیباف این است که رقابت را به دور دوم بکشانند

دبیرکل حزب اتحاد ملت با با انتخابات ریاست جمهوری گفت: احتمالا رقابت اصلی بین حسن روحانی و ابراهیم رئیسی شکل می‌گیرد و اگر رئیسی احساس کند بازنده انتخابات است در صحنه نمی‌ماند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، علی شکوری راد در نشست خبری که عصر امروز در ستاد حسن روحانی و با موضوع تحلیل دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: قرار است سه مناظره در این دوره از انتخابات برگزار شود که طبیعتا افراد برای چگونگی ظاهر شدن در این مناظره‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی ادامه داد: مشخص است که روند پاسخگویی آقای روحانی تاکنون بهتر و مطلوب‌تر بوده و رضایت بیشتری در پی داشته است. البته روند مناظره اخیر خالی از ایراد نبود و شرکت‌کنندگان چندان به سوالات مطرح شده پاسخ نمی‌دادند. پایه‌گذار این موضوع نیز آقای قالیباف بود که سوال اول را جور دیگری پاسخ داد و مجری هم در این زمینه خیلی فعال برخورد نکرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به استفاده برخی نامزدها از گفتمان اصلاح‌طلبی در مناظرات اشاره کرد و افزود: آقای قالیباف دو دوره کاندیدا بوده و سقف رای او مشخص است. او تلاش می‌کند این سقف را با وعده‌های جذاب برای طبقات محروم بشکند اما کسی که در اجرا و مدیریت دست داشته می‌داند این وعده‌ها عملی نیست.

شکوری راد خاطرنشان کرد: تاسیس سامانه کارانه نیز از سوی ایشان شبهات قانونی زیادی دارد و به نظر می‌رسد تخلف است و نیاز است که دستگاه قضا به موضوع ورود کرده و برخورد قانونی کند که اگر واقعا بی‌طرف باشد باید این کار را انجام دهد.

وی همچنین تصریح کرد: آقای رئیسی نیز بیشتر از مناظره پیش به میدان آمد و هر چه بیشتر در وسط میدان باشد معلوم می‌شود که چیزی در چنته ندارد. در عین حال ایشان به نوعی از رانت‌های سازمان‌های عمومی استفاده می‌کند که خیلی هم شفاف نیست. از سویی آقای میرسلیم معلوم بود در این مناظره شارژ شده تا بیشتر به دولت حمله کند و شخصیت موقر در مناظره اول را کنار گذاشته بود و می‌خواست خود را بیشتر به عنوان مخالف دولت جلوه دهد. آقای هاشمی‌طبا نیز سیر معتدل و منطقی داشت که تفاوتی با مناظره قبل نمی‌کرد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت یادآور شد: آقای جهانگیری نیز حرف‌های خوبی زد و مجموعاً پربار بود که البته شکل بیان مورد انتقاد قرار گرفت اما در شرایطی که فرصت کم است استفاده از نوشته ایرادی ندارد.

شکوری‌راد تصریح کرد: آقای رئیسی در رابطه با دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد فرار می‌کند و زیر بار مسوولیت نمی‌رود. ایشان باید بیایید و بگوید که نسبتش با احمدی‌نژاد چیست چراکه او و آقای قالیباف سعی می‌کنند جا پای احمدی‌نژاد بگذارند و از شگردهای او استفاده می‌کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اصولگرایان سعی دارند بگویند که اسحاق جهانگیری می‌خواهد جای روحانی بیاید، افزود:‌ اصولگرایان می‌خواهند حضور آقای جهانگیری در کنار آقای روحانی را به عنوان چالش مطرح کنند در حالی که کاندیدای اصلی اصلاحات هنوز آقای روحانی است و کسی نباید در دام این مباحث گرفتار شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ابراز عقیده که ابراهیم رئیسی حتی برای وزارت هم مناسب نبوده چه برسد به ریاست‌جمهوری، ادامه داد: ایشان همیشه جایی سر کار بوده که جزو افراطی‌ترین بخش سیاسی اصولگرایان محسوب می‌شده اما ظهور و بروز عینی نداشته است. در عین حال مسوولیت‌های پیشین ایشان طوری بوده که پاسخگوی ملت نبوده و اولین بار است که در مناظرات به سوالی جواب می‌دهد.

شکوری‌راد تاکید کرد: آقای قالیباف و آقای رئیسی همیشه در سمت‌هایی قرار داشتند که پاسخگوی مردم نبودند و مواجه‌ای با خبرنگاران نداشتند و عملکرد شفافی از آنها در دست نیست.

وی عدم پرداخت مالیات توسط آستان قدس را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت: وجه ممتاز آقای روحانی این است که پنج بار در مجلس از مردم رای گرفته و 10 سال نیز در مرکز تحقیقات استراتژیک کار مدیریتی کرده است. او با روحانی‌ که تیر 78 صحبت کرده بود تفاوت کرد که در سال 92 با توجه به همه این مسائل مورد حمایت اصلاحات قرار گرفت و اکنون بعد از 4 سال کارنامه خوبی در سطح داخلی و بین‌المللی دارد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت در ارزیابی خود از مناظره سوم انتخاباتی اظهار کرد: آقای قالیباف آنچه در چنته داشته رو کرده و در مناظره سوم فرصتی برای رای جمع کردن ندارد البته ممکن است با طرح مباحث خلاف اخلاق و شلوغ‌کاری به دنبال افزایش رای برود.

وی تصریح کرد: آقای رئیسی نیز کمی زرنگی کرد و در مناظره اول در حاشیه قرار گرفت اما در مناظره دوم کمی وارد چالش‌ها شد اما ماهیت او در اواخر این مناظره آشکار شد و در مناظره آخر بیشتر مشخص می‌شد که اگر کشور به او سپرده شود چه شرایطی پیدا می‌کند.

شکوری‌راد خاطرنشان کرد: نهایتا به نظر من رای آقای قالیباف رشد نمی‌کند و امکان اینکه رقابت اصلی بین آقای روحانی و رئیسی شکل بگیرد بیشتر است. باید دید تا انتخابات چه پیش می‌آید و اصلا آقای رئیسی تا پایان می‌ماند یا نه، چون اگر احساس کند بازنده انتخابات است فکر نمی‌کنم در صحنه بماند تا بازنده باشد. نهایتا می‌توان گفت تلاش آقای رئیسی و آقای قالیباف این است که رقابت را به دور دوم بکشانند. پیش‌بینی قطعی و نهایی در حال حاضر خیلی ممکن نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عقیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
1
6
خدا بخواهد به فضل الهی مردم در همان دور اول کار را تمام خواهند کرد با رای به دکتر روحانی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین