کد خبر: ۴۴۳۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
در آستانه 'روز نکبت' صورت گرفت،

برگزاری تجمع در حمایت از اسرای فلسطینی در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در لندن

صدها تن از مسلمانان، یهودیان و فعالان گروه های مدنی، عصر روز شنبه و در آستانه 'روز نکبت'، با تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در مرکز لندن، ضمن همبستگی با اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، خواستار آزادی سرزمین های اشغالی فلسطین شدند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، در این تجمع که از سوی کارزار ائتلاف ضد جنگ، کارزار همبستگی با فلسطین و شماری دیگری از گروه های مدنی طرفدار فلسطین سازماندهی شده بود، شماری از خاخام های یهودی مخالف رژیم صهیونیستی از اقلیت «ناتوری کارتا» نیز حضور داشتند.
شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی، ضمن سر دادن شعار های آزادی فلسطین و مرگ بر اسراییل، خواهان آزای سرزمین های اشغالی و بازگشت ملت فلسطین به موطنشان شدند.
افراد حاضر در تجمع همچنین ضمن محکوم کردن جنایات صهونیست ها علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار تحریم رژیم اسراییل شدند.
شرکت کنندگان در این تجمع ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین، پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «فلسطین آزاد باید گردد» و «با اعتصاب کنندگان غذا اعلام همبستگی می کنیم»
در این تجمع، برخی از فعالان مدنی و مخالفان رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اسرایی که اعتصاب غذا کرده اند، سخنانی را ایراد کردند.
انها همچنین سکوت دولت های غربی دربرابر جنایت ها و نقض قوانین بین المللی از سوی رژیم صهیونیستی را شرم آور و ننگین توصیف کردند.
'مانوئل حساسیان' سفیر تشکیلات خودگردان فلسطینی در انگلیس نیز با ارسال پیامی به شرکت کنندگان در این تجمع، که از سوی یکی از سخنرانان قرائت شد، خواستار واکنش جدی جامعه جهانی در حمایت از پایان بخشیدن به اشغالگری های رژیم صهیونیستی شد.
وی با اشاره به اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، تهدید اخیر این رژیم برای به زور خوراندن غذا به معترضان را خلاف قوانین بین المللی و ضد انسانی توصیف کرد و از سازمان های جهانی خواست تا رژیم اسراییل را به دلیل اقدام جنایتکارانه اش محکوم کنند.
«بن جمال» دبیر کل کارزار همبستگی با فلسطین نیز در حاشیه این تجمع در گفت و گو با ایرنا گفت: ما در اینجا جمع شدیم تا با اسرای فلسطینی به ویژه آنهایی که اعتصاب غذا کرده اند، اعلام همبستگی کنیم. آنها از 17 آوریل اعتصاب غذا کرده اند و اکنون وارد بیستمین روز می شود.
جمال اضافه کرد: در حال حاضر شش هزار فلسطینی در زندان های رژیم اسراییل محبوس هستند، که از این میزان500 نفرشان بدون محاکمه در زندان به سر می برند؛ آنها به جز اعتصاب غذا ابزار دیگری ندارند تا صدایشان را به گوش جهانیان برسانند.
وی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم دولت انگلیس برای برگزاری جشن یکصدمین سالگرد بیانیه بالفور در این کشور گفت: ما از دولت انگلیس خواسته ایم تا مسئولیت این حادثه تاریخی را بپذیرند. دولت انگلیس بایستی بابت سندی که تشکیل رژیم اسراییل را به رسمیت می شناسد عذرخواهی کند.
این فعال مدنی بیان داشت: دولت انکلیس بایستی در چارجوب قوانین بین المللی علیه رژیم اسراییل فشار بیاورد تا دست از اشغال سرزمین های فلسطین و جنایت علیه فلسطینیان بردارد.
پلیس متروپلیتن لندن نیز عصر روز شنبه ضمن برقراری تدابیر امنیتی در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در مرکز این شهر، اجازه نزدیک شدن معترضان به ساختمان سفارت را نمی داد.
از اعتصاب غذای یکهزار و 800 اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بیش از 20 روز می گذارد، گروهی که خواستار پایان دادن به بازداشت های بی ضابطه، لغو سیاست زندان انفرادی و توقف سیاست های اهمال پزشکی هستند.
از دیگر خواسته های مشروع این گروه آن است که این افراد خواستار ورود روزنامه و کتاب هستند، اقدامی که با مخالفت مسئولان زندان های اسرائیلی روبرو است.
«روز نکبت» نیز سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی توسط باندهای صهیونیستی است که در پانزدهم ماه ‘می ‘ سال 1948 میلادی روی داد.
این روز یادآور مصیبتی است که در سال 1948 میلادی (1327 خورشیدی) بر فلسطین رفت و هنوز دامن گیر بیش از 12 میلیون فلسطینی در سراسر دنیا است.
این تجمع اعتراضی در حالی برگزار شد که «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در نظر دارد در سال جاری، یک صدمین سالگرد بیانیه بالفور را در لندن با حضور مقامات صهیونیستی جشن بگیرد.
وی در همین راستا، از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در این مراسم در ماه نوامبر آینده (آبان ماه 96) در لندن، دعوت کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین