کد خبر: ۴۴۳۹۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲

جهانگیری: کابینه شگفتی سازی را انتخاب خواهم کرد

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: درصورتی که رئیس جمهور شوم، زنان،جوانان و افراد مجرب کابینه دولت خواهند بود طوری که مردم به تحسین دولت بر آیند.
آفتاب‌‌نیوز : «اسحاق جهانگیری» شامگاه شنبه در گفت گویی ضبط شده که از شبکه خبر سیما پخش شد با اشاره به انتخاب کابینه که چه مواردی را در نظر می گیرد؟ گفت: مهمترین اقدامی که رئیس جمهور پس از انتخاب از سوی مردم انجام می دهد، انتخاب همکارانش در سطح وزیران و معاونان رئیس جمهوری است و به صورت طبیعی کابینه بایدبه گونه‌ای باشد که تمام جریان های سیاسی کشور احساس کنند در این دولت حضور دارند.

وی گفت: رئیس جمهور برای انتخاب این افراد نیازمند مشورت های مختلفی است و مشاوره با گروه ها، احزاب، دیگر مقامات نظام و حتی تعامل با مجلس شورای اسلامی است. اما آنچه که مهم است کارآمدی دولت است و این کارآمدی کابینه یعنی اینکه بتواند مشکلات کشور را حل کند. زیرا مردم دولتی را کارآمد می دانند که با تصمیم هایی که می گیرد مشکلات آنها را حل می کند و اقداماتی که در بخش سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی انجام می دهد به سمت توسعه کشورباشد.

جهانگیری در ادامه بیان کرد:‌ در این مقطع می توان به شاخص ها اشاره کرد و با توجه به برنامه ای که وجود دارد باید اعضای کابینه تخصص های خود از سرآمدها باشند.
همچنین اعضای کابینه به جای اینکه جهت گیری سیاسی داشته باشند، باید فنی و کارآمد بودنشان بیشر به نظر بیاید.

وی ادامه داد: به عبارتی وزیر باید بین فعالان آن بخش به عنوان یک فرد متخصص شناخته شود و این توان را برای او قائل باشند.
همچنین شخص انتخاب شده باید امین و پاکدستی باشد و این پیش نیاز هر فردی درسطح کلان و میانی نظام جمهوری اسلامی است.

جهانگیری با اشاره به اینکه هر مسئولی باید از تحرک کافی برخوردار باشد افزود: وزیر باید بتواند باحضور به موقع در فعالیت های مختلف و تصمیم گیری مناسب، نیروها را برای پیشرفت کار هم جهت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
1
0
جوان گرایی و نخبه گزینی رو تایید میکنم اما بحث حضور زنان در بدنه دولت رو بدلیل ناهمخوانی با فرهنگ اصیل و ریشه دار ایرانی و اسلامی خودمون نمی تونم بپذیرم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین