کد خبر: ۴۴۴۰۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

توضیحات دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره مسمومیت دانشجویان شیراز

دانشگاه فنی و حرفه‌ای طی اطلاعیه‌ای با تشریح علل مسمومیت دانشجویان دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز،گزارشی از روند اقدامات انجام شده ارائه و اعلام کرد:در حال حاضر کلیه دانشجویان در سلامت کامل بوده و وضعیت آنان در حالت پایدار می‌باشد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، در اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای آمده است: در اولین لحظات بروز مسمومیت تعدادی از دانشجویان دانشکده شهید باهنر، دانشگاه فنی وحرفه‌ای، مدیریت دانشکده با هماهنگی مسئولین سازمان مرکزی دانشگاه وارد عمل شد و واحد سیار اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در محل مجموعه خوابگاهی دانشکده نیز مستقر شد و دانشجویان مسموم در محل نمازخانه خوابگاه توسط تیم پزشکی مستقر معاینه قرار گرفتند و اقدامات پزشکی لازم صورت گرفت.

در ادامه انجام اقدامات لازم اورژانسی با هماهنگی تیم پزشکی مستقر در محل تعدادی از دانشجویان که نیاز به مراقبت بیشتری داشتند به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند. همچنین انبار نگهداری مواد غذایی و رستوران دانشکده در لحظات اولیه پلمپ و از کارشناسان تغذیه دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و امور دام شیراز جهت نمونه برداری دعوت به عمل آمد.

همچنین به جهت کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری فضاهای عمومی خوابگاه با نظارت عوامل بهداشتی ضدعفونی و مواد ضدعفونی کننده نیز در بین  دانشجویان توزیع و درهمین راستا با توجه به احتمال آلوده بودن آب، مقادیری آب معدنی تهیه و برای شرب دانشجویان توزیع شد و با توجه به احتمال قصور پیمانکار دراولین ساعات بروز واقعه از پیمانکار طرف قرارداد خلع ید و درحال حاضر غذای مورد نیاز دانشجویان از دانشگاه شیراز تامین می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به درخواست دانشجویان بستری شده مقرر شد امتحانات میان ترم حسب شرایط دانشجو با تاخیر برگزار  شود. همچنین آزمایشات متعددی از دانشجویان بعمل آمده که به محض اعلام نتایج قطعی اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده تیمی از مدیران حوزه دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه جهت بررسی دقیق موضوع به دانشگاه اعزام شده و در حال حاضر کلیه دانشجویان در سلامت کامل بوده و وضعیت آنان در حالت پایدار باشد.

به گزارش ایسنا،‌ هفته گذشته حدود 150 نفر از دانشجویان دانشکده فنی شهید باهنر شیراز مسموم شده بودند که در بررسی اولیه کارشناسان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مشخص شد در غذاهای مصرف شده توسط این دانشجویان مسئله خاصی وجود نداشته است و علائم نشان می‌دهد این بیماری به احتمال زیاد ناشی از انتقال ویروس است که به تدریج به تعداد بیشتری از دانشجویان سرایت کرده است که البته نظر قطعی درباره بروز این اتفاق بعد از بررسی های تکمیلی  منتشر می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین