کد خبر: ۴۴۴۲۳
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۷

رایس به دنبال صدای واحد می گردد

آفتاب‌‌نیوز : در همین خصوص کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز (faxnews) گفته است: در جامعه جهانی درباره اینکه ایران چه کاری باید انجام دهد توافق وجود داشت اما با این حال اختلافات تاکتیکی نیز در خصوص اینکه بهترین راه برای رسیدن به این هدف چیست وجود دارد که باید از طریق مذاکره برطرف گردد.
رایس در ادامه اظهارات خود مدعی شد: ایرانی ها اراده جهانی را به مبارزه طلبیده اند و به همین علت جامعه جهانی باید با یک صدای واحد با ایران صحبت کند. ما، روسیه، اروپا و سایر کشورها دیدگاه مشترکی در خصوص ایران داریم و همانطور که در جلسه 4 فوریه شورای حکام اعلام کردیم ایران باید کلیه فعالیت های هسته ای خود را به حالت تعلیق درآورد و به پای میز مذاکره بازگردد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا آماده است که در صورت عدم توافق با روسها این کشور را به علت حمایت از ایران تحت فشار قرار دهد، گفت:
اکثریت کشورها مخالف دستیابی ایران به فن آوری غنی سازی هستند چرا که اگر این کشور غنی سازی را در داخل خاک خود انجام دهد به راحتی می تواند فعالیت های صلح آمیز هسته ای را به سوی ساخت سلاح هسته ای تغییر دهد.
ما در خصوص بایدها و نبایدها درباره ایران توافق داریم و اختلافاتی که در میان اعضا وجود دارد در خصوص چگونگی بیان دیدگاه هایمان است. من شخصا با سرگئی لاوروف صحبت کردم چرا که ما باید با یک صدای واحد با ایران صحبت کنیم و با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشم. با وجود تمام تلاش هایی که آمریکا برای حل اختلافات میان اعضا انجام می دهد این کشور هنوز نتوانسته است به هدف خود برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین