کد خبر: ۴۴۴۵۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۵

پخش زنده رویدادهای ورزشی در سینما

آفتاب‌‌نیوز : سال گذشته میزان فروش بلیت سینما در ایالات متحده در مقایسه با سال 2004 حدود 9 درصد کاهش داشت که بازار گرم بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی از جمله دلایل این رکود بود. اما سینماداران امیدوارند با استفاده از پروژکتورهای دیجیتالی ذهنیت مردم را نسبت به سینما تغییر دهند. شاری ردستون، رئیس سینماهای زنجیره‌ای نشنال امیوزمنت، معتقد است سینماها باید به مقصد نهایی سرگرمی مردم تبدیل شوند و هیچ چیز بهتر از ورزش نمی‌تواند این نقش را برای آنها ایفا کند.

در سال 2004 وقتی تیم بیسبال بوستن رد ساکس برای نخستین بار از سال 1918 برنده سری مسابقات جهانی بیسبال شد، سینماهای تحت مدیریت آقای ردستون بازی‌های میان‌هفته این تیم را با کیفیتی بسیار بالا در شهرهای منطقه نیوانگلند ایالات متحده به نمایش گذاشتند. در آن زمان هواداران بیسبال و ورزش‌دوستان می‌توانستند با خرید هات‌داگ، بادام زمینی و نوشیدنی به تماشای بازی‌های تیم محبوب خود در سالن تاریک سینما بنشینند.

ردستون می‌گوید: "پخش مستقیم آن بازی‌ها در سالن‌های سینما تجربه بسیار خوبی برای ما بود تا نه تنها برای نخستین بار یک بازی را روی پرده بزرگ سینما تماشا کنیم، بلکه شاهد واکنش تماشاگران هم باشیم و بفهمیم نفس نشان دادن رویداد ورزشی در سینما از تماشای آن بسیار مهمتر است."

پیتر براون هم که مالک سینماهای زنجیره‌ای AMC است، سینماها را در نخستین مراحل تلاش برای پوشش رویدادهای زنده ورزشی می‌داند و می‌افزاید: "در حال حاضر مهمترین و در عین حال مشکل‌ترین مسأله برای ما این است که بدانیم حق پخش زنده بازی‌های زنده ورزشی بر عهده چه کسی است. پا گذاشتن در این دنیای جدید برای ما کاری شجاعانه است و البته دانستن اینکه چه ارگانی حق پخش بازی‌ها را بر عهده دارد، کاری بسیار سخت."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین