کد خبر: ۴۴۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۳

جام باشگاه های اروپا : چه رویاهائی می آیند

آفتاب‌‌نیوز : آرسنال و يوونتوس در حالي رو در روي يکديگر قرار خواهند گرفت که به لحاظ آمار و ارقام برتري بر روي کاغذ به سود تيم ايتاليايي است.
 
يووه در آخرين بازي خود در رقابت هاي سري A برابر تيم رم درحالي که 10 نفره تا دقيقه 80 يک بر صفر پيش بود به تساوي يک بر يک رضايت داد، اما همچنان صدرنشين بلامنازع اين رقابت ها است. 

در سوي ديگر ميدان آرسنال به خاطر آب گرفتگي زمين تيم پورتمسوث روز شنبه بازي انجام نداد و با استراحت بيشتري به ديدار يوونتوس خواهد رفت. 

آرسنال در مرحله يک هشتم نهايي توانسته بود رئال مارديد اسپانيا را از گردونه مسابقات حذف کند و در مقابل يوونتوس به سختي توانست وردربرمن آلمان را که در ابتدا تيم چندان نيرومندي به نظر نمي رسيد از پيش رو بردارد. 

آخرين بازي دو تيم در سال 2002 و در چارچوب همين جام برگزار شد که طي آن يوونتوس در دل آلپي به برتري يک بر صفر رسيده بود. ديداري که مرحله رفت آن در اواخر سال 2001 3 بر يک به سود آرسنالي ها به پايان رسيده بود.

به طور حتم آرسنال در پي رسيدن به برتري در اين ديدار به قدرت ستارگاني نظير آنري، ره يس و ... چشم دوخته و يوونتوس و فابيو کاپلو از اين خوشحالند که پاتريک ويه را امروز يک ستاره توريني است نه يک هافبک لندني! 

براي ويه را بازي در هايبري مقابل آرسنال تجربه اي بسيار متفاوت خواهد بود و آرسن ونگر به خوبي مي داند که چگونه بايد او را مهار کند.

در ديگر بازي ، بنفيکا ميزبان بارسلونا خواهد بود. تشابه اين دو تيم در بازي فردا اين است که هر کدام در مرحله قبلي يک تيم انگليسي را از گردونه مسابقات کنار زده است. بنفيکا مدافع عنوان قهرماني يعني ليورپول را مغلوب کرده و بارسلونا حريف قدري همچون چلسي را با شکست مواجه کرده است. 

ديگر تشابه اين دو تيم رويارويي رونالد کومان و فرانک ريکارد دو يار ديرينه هلندي در سمت مربيگري دو تيم است. 

ساليان نه چندان دور اين دو در ترکيب تيم ملي هلند با هم بودند و امروز در کسوت مربي رو در روي يکديگر قرار دارند. 

کومان که خود در بارسلونا بازي مي کرده شايد با حال و هواي اين تيم آشنا باشد، اما به طور قطع از زمان مشخص شدن وضعيت قرعه ها و فهميدن اين موضوع که بايد تيمش را در مرحله يک چهارم نهايي جام باشگاه هاي اروپا برابر بارسا هدايت کند، تنها به يک چيز انديشيده و آن هم مهار اعجوبه مهارنشدني اين تيم يعني رونالدينيو بوده است. 

به طور حتم بسياري منتظر هنرنمايي روني در بازي مقابل بنفيکا هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین