کد خبر: ۴۴۴۶۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲

پروازهای تجسسی ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ایرنا نوشت: دو فروند هواپیمای تجسسی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) متعلق به آمریکا و سوئد نزدیک استان برون مرزی کالینینگراد که در غرب روسیه و کناره دریای بالتیک قرار دارد، چند ساعت پرواز جاسوسی انجام دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی «ار.اس-135» با شماره پروازی 62-4139 نزدیک پایگاه نیروی دریایی روسیه در بندر بالتیسک در ساحل دریای بالتیک پرواز کرد.
خبرگزاری اینترفکس نوشت: هواپیمای جاسوسی ناتو که از یک پایگاه هوایی در انگلیس به پرواز درآمده بود با عبور از حریم هوایی لهستان به مدت سه ساعت نزدیک مرزهای روسیه گشت زنی هوایی کرد.
همزمان با این جاسوسی هوایی، یک فروند هواپیمای گلف استریم سوئد با شماره پرواز 102002 نزدیک منطقه کالینینگراد پرواز جاسوسی انجام داد.
به گزارش رسانه ها، اخیرا شمار پرواز هواپیماهای تجسسی ناتو و همچنین آمریکا نزدیک روسیه در منطقه بالتیک، سواحل کریمه و همچنین محل استقرار نظامیان روس در حمیمیم و پایگاه دریایی طرطوس سوریه محل حضور رزمناوهای روسی در مدیترانه افزایش یافته است.
در برخی مواقع عملا هر روز یک هواپیما در این مناطق گشت زنی می کند و پس از استقرار سامانه های پدافند موشکی اس 400 و موشک های تاکتیکی اسکندر در منطقه کالنینگراد نیز این پروازها شدت گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین