کد خبر: ۴۴۴۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۸۵ - ۱۹:۲۵

پرونده هسته ای ایران به اجلاس G8 هم می رود

آفتاب‌‌نیوز : در همین خصوص پایگاه اینترنتی نیوز تلگراف (News.telegraph) در گزارشی نوشته است:‌ اگر ایالات متحده بتواند حمایت سایر کشورها را در این نشست به دست آورد راه برای اعمال تحریم ها به ایران همواره می شود و این تحریم ها تا زمانی که تهران خطرناک ترین قسمت برنامه های هسته ای خود (غنی سازی) را به حالت تعلیق در نیاورد ادامه خواهند یافت. 

این پایگاه اینترنتی در ادامه نوشته است در این جلسه جک استراو وزیر امور خارجه انگلیس به همراه همتایان روسی، فرانسوی، آلمانی،‌ چینی و آمریکایی خود در برلین با یکدیگر ملاقات می کنند تا آنچه را که آمریکا همکاری تهران با خواسته های بین المللی می نامد بررسی کرده و نحوه برخورد با ایران در صورت امتناع از آن را بررسی کنند. 

تا کنون روسیه به علت به خطر افتادن منافع اقتصادی خود در ایران بزرگترین مانع آمریکا در اجرای سیاست های این کشور علیه ایران بوده است. چندین دیپلمات عالی رتبه گفته اند کشورهای غربی در نشست پیش رو سعی دارند با برآورده ساختن خواسته های روسیه در نشست بعدی سران هشت کشور صنعتی جهان موسوم به (G-8) که در سن پترزبورگ روسیه برگزار می شود نظر مساعد مسکو برای تحریم ایران را به دست آورند. 

یک دیپلمات غربی نیز در این خصوص گفته است اگر ما بتوانیم نظر مساعد روسیه را به دست آوریم به احتمال زیاد چین نیز با روسیه همگام شده و از مخالفت با تحریم ایران دست بر می دارد. 

با وجود تمام تلاش های که آمریکا برای به دست آوردن قدرت لازم برای تحریم ایران انجام داده است دیپلمات های غربی در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده اند که احتمال ناکامی مجدد آمریکا در نشست پیش رو همچنان باقی است و آنها هیچ پیش بینی درباره احتمال موفقیت آمیز بودن نشست برلین نمی کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین