کد خبر: ۴۴۴۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹

صالحی‌زاده دومین طلایی ایران در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

نماینده وزن ۹۸ کیلوگرم ایران مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. پیش از وی رامین طاهری و علی ارسلان نیز به ترتیب به مدال طلا و برنز رسیدند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ که در دهلی‌نو، پایتخت هند در جریان است، سیدمصطفی صالحی‌زاده، نماینده جوان وزن ۹۸ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی به مصاف ستون گیون کیم از کره‌جنوبی رفت و در پایان با نتیجه  ۱۴ بر ۴ به پیروزی رسید و دومین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

صالحی‌زاده که نخستین حضورش در رده سنی بزرگسالان را تجربه می‌کند، پیش از این در دور اول با نتیجه ۷ بر یک یرولان ایسکاکف، قهرمان آسیا و نفر سوم بازی‌های آسیایی از قزاقستان را شکست داد. او در دور بعد مقابل هاردیپ، نایب قهرمان آسیا از هند با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. صالحی‌زاده در این مرحله ژیائو دی از چین را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و راهی دیدار فینال شد.

پیش از این رامین طاهری در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال طلای آسیا رسید و علی ارسلان، فرنگی‌کار با آتیه ایران نیز در وزن ۶۶ کیلوگرم مدال برنز آسیا را از آن خود کرد.

پژمان پشتام، دیگر نماینده ایران در روز نخست این رقابت‌ها بود که در وزن ۷۵ کیلوگرم به روی تشک رفت اما با یک پیروزی و یک شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در ادامه رقابت‌های روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا بهنام مهدی‌زاده، آخرین نماینده ایران در روز نخست خواهد بود که برای مدال طلای وزن ۱۳۰ کیلوگرم آسیا به مصاف دمیر کاظم بایف از قزاقستان خواهد رفت.

وزن‌کشی رقابت‌های اوزان ۵۹، ۷۱ و ۸۵ کیلوگرم نیز عصر چهارشنبه برگزار شد و سامان عبدولی، افشین بیابانگرد و حسین نوری نمایندگان ایران در این اوزان از صبح فردا (پنج‌شنبه) به مصاف حریفان خود خواهند رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین