کد خبر: ۴۴۴۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
علی نوبخت در گفت‎وگو با آفتاب‌نیوز مطرح کرد:

اگر برجام نبود ممکن بود بر سر مردم بمب ریخته شود

نوبخت با بیان اینکه اکنون به جاست مردم قدر این دعوت را بدانند ادامه داد: با حضور در پای صندوق برای انتخاب فرد اصلح اقدام کنند و قطعا جهان برای این مسئله حساب باز کرده و هر چه تعداد افراد به لحاظ کمی بیشتر باشد وحدت جامعه را بیشتر نشان می دهد و اتفاقا می تواند جلوگیری کند از برخی مشکلات که کشورهای معاند می توانند برای ما ایجاد کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- علی نوبخت حقیقی رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «آفتاب‌نیوز» گفت: انتخابات روز مهمی است که حاکمیت ملی اعمال می شود. قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که خون بهای هزاران شهید است و باید به آن ارج بگذاریم برای حاکمیت ملی ارزش زیادی قائل است در واقع  یکی از حرکتهایی که مصداق اعمال حاکمیت ملی است حضور در پای صندوقهای رای است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی با بیان اینکه هر ایرانی می تواند نظر خودش را برای اداره کشور بدهد، ادامه داد: انتخابات در حوزه های مختلف است و یکی از مهمترین آنها انتخابات ریاست جمهوری است.تمام مقامات عالی رتبه به خصوص رهبر فرزانه انقلاب، ریاست جمهوری، ریاست مجلس،ریاست قوه قضاییه و بزرگان دیگر همه تاکید دارند ما برای اینکه اتحاد ملی را نشان دهیم باید با حضور یکپارچه در پای صندوق های رای به منحصه ظهور بگذاریم.

نوبخت با بیان اینکه اکنون به جاست مردم قدر این دعوت را بدانند ادامه داد: با حضور در پای صندوق برای انتخاب فرد اصلح اقدام کنند و قطعا جهان برای این مسئله حساب باز کرده و هر چه تعداد افراد به لحاظ کمی بیشتر باشد وحدت جامعه را بیشتر نشان می دهد و اتفاقا می تواند جلوگیری کند از برخی مشکلات که کشورهای معاند می توانند برای ما ایجاد کنند.

نوبخت با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم گفت: دولت تدبیر که از تابستان ۹۲ به سر کار آمده چندین برنامه مهم انجام داده که یکی از آنها برنامه سیاست خارجی بوده و مسئله تشنج زدایی و گفتمان صلح دوستی و تعامل سازنده با جهان به خصوص در مورد مسائل انرژی هسته ای. علی رغم میل باطنی مردم ایران، برخی کشورها می گفتند شما از انرژی هسته ای استفاده نظامی دارید و تحریمها یی را اعمال کردند و انسجامی ایجاد کردند در کشورهای دیگر به خصوص شورای امنیت که اگر خدای نکرده باز جلوتر می رفت ممکن بود مشکلات عدیده ای پیش بیاید.

وی افزود: تحریمها کار را به جایی رسانده بود که مردم و دولتمردان دچار تنگناهایی شده بودند و باید از مسیر غیر عادی می رفتند برای رفع آن و در این راستا یکسری فساد رشد کرد و به بهانه اینکه فلان جنس نمی تواند بیاید کارهایی انجام شد. منافع ملی به خطر افتاد و مقدار زیادی منابع ما به هدر رفت که با مذاکرات و برجام جلوی این ضررها گرفته شد. در این راستا آقای روحانی به این نتیجه رسید باید با جهان صحبت کند و گفت وقتی ما برنامه نظامی نداریم چرا صحبت نکنیم.

وی با بیان اینکه برخی می گویند برجام چه کرد؟ گفت: اینکه برجام برجام چه کرد مسئولین خواهند گفت من حرف دیگر می زنم هیچ کس نمی گوید اگر برجام عملی نمی شد بر سر سفره های مردم چه می آمد. اگر برجام نبود ممکن بود بر سر سفره های مردم بمب ریخته شود.

وی افزود: جانفشانیهای شهدای ما در داخل مرز و بیرون مرز و هشیاری نیروهای نظامی عامل امنیت است و این را همه می دانیم و ارج می نهیم ولی مقام معظم رهبری اجازه مذاکره دادند و نمایندگان دولت با کفایت کامل توانستند این را به جلو ببرند و ۶ کشوری که قبل از انقلاب  سفیرشان به مقامات عالی ما دستور میداند به برکت جمهوری اسلامی و پایداری مردم رهبری، آن شش کشور در یک سطح، ماههای متمادی حاضر شدند با مقامات ایران جلسه و مذاکره کنند.

نوبخت با اشاره به مدیریت با کفایت ظریف در مذاکرات هسته ای گفت: این باعث عزت بود و نشان داد ما اهل تعامل و مذاکره هستیم و فرهنگ غنی اسلام داریم و دنبال بمب اتم نیستیم و فقط دنبال انرژی هسته ای صلح آمیز هستیم که این حق ما هم به رسمیت شناخته شد.

وی با اشاره به تحریمهای یکجانبه آمریکا نیز گفت: یکسری تحریمها همیشه بوده که اصلا ربطی به مسئله هسته ای ندارد و از سالها پیش بحث شده بود و اینها ربطی به برجام ندارد.از ابتدای انقلاب بوده ولی آن تحریمهایی که به خاطر مسایل هسته ای ایجاد شد بود، برداشته شد.

نوبخت در ادامه به برنامه ها و موفقیت های داخلی دولت اشاره کرد و گفت: مسئله تامین سلامت آحاد ملت و اختصاص منابع از بودجه محدود به امر سلامت در این دولت بسیار حائز اهمیت است زیرا قبل از دکتر روحانی در دولت قبل خیلی حساسیت نسبت به تامین سلامت مردم داده نمی شد بخصوص در بیمارستان دولتی اقشاری مراجعه می کردند که تهیدست و مستضعف بودند و توانایی مالی لازم نداشتند که به بخش غیر دولتی مراجعه کنند و ما می دیدیم که در بدو امر می گفتند شما باید پول بدهید بستری شوید و مهمتر از آن چیزی که باعث ننگ شده بود این بود که جسد ملت مسلمان و بی پناه ایران در بیمارستانهای دولتی گروگان نگه داشته می شد تا تسویه حساب کنند. می گفتند جسد را به خانواده نمی دهیم و اینها به زخم خانواده داغدیده نمک می پاشیدند.

وی با بیان اینکه من بیش از هر کسی میدانم بعد از اجرای طرح تحول سلامت بیماران در بهترین بیمارستانهای فوق تخصصی بستری می شوند و خدمات پیشرفته را می گیرند ادامه داد: موقع ترخیص آنهایی که روستایی هستند ۳ درصد کل مخارج و آنهایی که شهری هستند ۶ درصد مخارج را پرداخت می کنند و بعضا دیده  شده کسانی که آن را هم ندارند مددکاری بیمارستان به دادشان می رسد.

نوبخت با اشاره به اینکه من سالها معاون درمان وزارت بهداشت بودم ادامه داد: قدر این مسئله را می دانم. ما معتقدیم برای تداوم طرح تحول سلامت و ادامه پر قدرت نیاز به اصلاحاتی دارد و این به معنی مخالفت نیست و در جلسات متوالی همه ما از دولت و مجلس خواستیم تا این طرح ادامه پیدا کند و اصلاحات را در قانون برنامه ششم دیدیم و باز در خدمت ملت ایران باشد.

وی در ادامه با اشاره به خدمت دیگر دولت به محرومین افزود: مستمریهای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که سه برابر افزایش پیدا کرده و دیدیم آنها ۳.۴ درصد از فروردین ۹۶ بیشتر از اسفند ۹۵  به حسابشان واریز شده است. اینکار را دولت با همکاری مجلس انجام داده است. ما جهت گیری انقلاب اسلامی را می دانیم که به طرف مستضعفین است ولی خزانه خالی بود. پای حرف مسئولین اقتصاد بشینید می بینید چه دولتی را تحویل گرفتند حالا تخریب می کنند و چند نقطه ضعف را می بینند و این پرداخت ها به نفع میلیونها جمعیت نیازمند از تدابیر درست دولت تدبیر و مساعدت مجلس برخوردار است که از امسال عملی شده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وعده های داده شده از سوی برخی کاندیداها را چقدر عملی میدانید گفت: به عنوان یک نماینده معتقدم امکان پذیر نیست اینها از کیسه خلیفه می بخشند. چه اینها رییس جمهور شوند چه نشوند برای نظام هزینه‌زا است وگرنه مردم محروم ۳.۴ درصد درآمدشان اضافه شده ولی برای کل مردم امکان‌پذیر نیست و این در شان نظام جمهوری اسلامی که باید سمبل اخلاقمداری در جهان باشد نیست.
 
وی افزود: گاها فراموش می شود که اینها قرار است رییس جمهور کدام نظام شود. این نظامی که الان داریم هزاران انسان بزرگوار جانشان را دادند تا این نظام شکل بگیرد و آقایان ریاست بکنند. متاسفانه در بعضی زمینه ها شاهد بی اخلاقی هستیم و همان کاری می کنند که کاندیداهای نظام های سرمایه داری انجام می دهند و سقف و سطح نهادهای حکومت را پایین می آورند.

نوبخت ادامه داد: به عنوان یک ایرانی و کسی که باید رای بدهد گاهی خجالت می کشم بابت مطالبی که توسط بعضی کاندیداها گفته می شود و گاهی جوابهایی می دهند که جواب آن سوال نیست گویی که آنجا آمده تا چیزی دیگر بگوید و گاهی تضعیف نظام است و تعجب می کنم چرا مجری اجازه می دهد جواب های بی ربط بزنند.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره انتخابات گفت: فکر می کنم مردم ما به کرات نشان دادند در برهه های حساس بسیار هوشمندانه عمل می کنند و این دفعه هم با این توصیه حضرت آقا و مقامات ارشد و تلاشهای صدا و سیما و رسانه ها و فضای مجازی هوشمندانه عمل خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین