کد خبر: ۴۴۴۹۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴

میرسلیم: حقوق من ۵۶ میلیون ریال است

یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه وزراء و معاونان آن‌ها نباید هیچ گونه آلودگی داشته باشند گفت:‌ با افرادی که دست کجی دارند نمی توان کشور را اداره کرد و مدیران باید از آلودگی ها منزه باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
سید مصطفی میرسلیم امروز در دانشگاه علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه اکنون چوب آلودگی‌ و فسادها را می‌خوریم اظهار کرد: ما به خاطر آبروی نظام حرفی از آلودگی ها و زشتی‌ها نمی‌زنیم.

وی افزود: در کنار پاک دست بودن، داشتن دانش نیز برای مدیران کشور ضروری است البته ملاک مدرک نیست بلکه دانش است. خود من در سال ۵۱ مدرک گرفتم نه اینکه مدرک تقلبی داشته باشم. با همین مدرک هم کار کردم که الحمدالله خراب هم نکردم اما بیشتر از مدرک دانش مهم است. علاوه بر این تجربه و اخلاق حرفه‌ای هم برای مدیران کشور مهم است.

میرسلیم با طرح این سوال که چرا کرسنت درست نشد، اظهار کرد: زیرا به آنهایی که کرسنت را ایجاد کردند، گفتیم بروند درستش کنند. دولت باید به فکر مردم، ‌کارگران و دانشجویان باشد. هیأت وزیرانی که برای خودش حقوق تعیین می‌کند به چه دردی می خورد. شما ها چه گلی به سر ملت زده اید که این حقوق‌ها را برای خود در نظر گرفته اید؟ یک وزیر در چندین شرکت عضو هیأت مدیره است در حالی که وزیر باید دنبال خدمت به مردم باشد نه کاسبی.

میرسلیم در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای مقابله با فساد و اختلاس دارید؟ ادامه داد: با ویژه خواری و رانت با افرادی که خودشان دست‌اندرکار ویژه خواری هستند نمی توانیم مقابله کنیم. مردم متوجه باشند به چه کسانی رای می‌دهند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری مبنی بر اینکه چقدر به شفافیت مالی هیأت دولت اعتقاد دارید اظهار کرد: حقوق من ۵۶ میلیون ریال است. دارایی‌های خود را هم قبلا اعلام کردم و در مناظره بعدی هم خواهم گفت بعضی وزرا هنوز جرات نمی کنند که دارایی های خود را اعلام کنند باید در این زمینه شفافیت وجود داشته باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به وجود تحریم و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ایجاد می‌کنند اظهار کرد: ما در شرایط سخت تر از تحریم های فعلی هم بوده ایم. در اوایل انقلاب و زمان جنگ با تکیه بر توان خود توانستیم با تحریم‌ها مقابله کنیم. اکنون هم با استفاده از جوانان و دانشجویان می توان مشکلات را حل کرد.

میرسلیم با انتقاد از سیاست خارجی دولت فعلی نیز تصریح کرد: دولت فقط آمریکا را قبول دارد. ما می‌گوییم چرا با افغانستان یا کشورهای همسایه جنوبی صحبت  نمی‌کند. دولت کسر شأنش می‌شود که با مقامات افغانستانی مذاکره کند. نتیجه مذاکرات هم این بود که تحریم‌ها یک طرفه برداشته شد و کشور به بازار مصرف کالاهای خارجی تبدیل شد.

وی در مورد گرایش سیاسی خود نیز گفت:‌ ما باید اصلاح طلب اصولگرا باشیم. من این چنین هستم و با این رویکرد با همه دولت ها کارکردم. در روزهای اولیه انتخاب آقای روحانی در سال ۹۲ هم به او گفتم هر کمکی که بخواهد ما انجام می دهیم چون خط من خط خدمت به مردم است و برای رسیدن به این  هدف با همه دولت ها هم کار کردم و این کار را ننگ نمی دانم. با این وجود فکر سیاسی خود را داشته ام و اگر جایی هم لازم بوده به زبان حزب موتلفه انتقاد کردم. اگر امروز هم حزب موتلفه من را به صحنه آورده به این دلیل است که کار از کار گذشته است و بیشتر از این نمی توان ادامه داد. ادامه وضع موجود یعنی تمدید بحران.

میرسلیم تاکیدکرد: من برنامه ایی هم برای سه برابر کردن یارانه هم ندارم. انقدر هم بی عقل نیستم که از این حرف ها بزنم. نمی خواهم عوام زده کار کنم و دنبال گدایی رای هم نیستم.

وی راهکار حل مشکل اشتغال دانشجویان را ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه دانست و اظهار کرد: من این تجربه را در دانشگاه داشته ام و توانسته ام با ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه برای دانشجویان ایجاد اشتغال کنم. اگر رئیس‌جمهور شوم همین تجربه را تعمیم خواهم داد.

این نامزد حزب موتلفه راهکار حمایت از تولید ملی را جلوگیری از واردات بی رویه، کمک دولت برای افزایش کیفیت کالاهای داخلی، مقابله با قاچاق رسمی و تشویق صادرات دانست.

میرسلیم درباره ماندن یا نماندن نامزدهای انتخابات تا روز آخر نیز گفت: من معتقدم هر شش نفر باید روی صحنه بمانند. اما اگر کسی به نفع من کنار رفت خوشحال می شوم. بحث ماندن یا نماندن نامزدها به مهندسی آراء مربوط است و کاش در سال ۹۲ آقای حداد عادل کنار نمی رفت چون خودش دارای رای بود.

وی با انتقاد از تمرکز گرایی اقتصاد در تهران افزود:‌ یکی از برنامه های من تمرکززدایی و آمایش سرزمینی است که متاسفانه در برنامه ششم توسعه به آن توجه نشد. آقای روحانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت گفت برنامه ششم را دولت باید تهیه کند که بعد هم برنامه درستی تهیه نشد و این وظیفه به عهده نمایندگان مجلس افتاد و در نهایت مواردی چون تمرکززدایی در آن مدنظر قرار نگرفت.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره دیدگاهش نسبت به برجام اظهار کرد: برجام ابهاماتی دارد اما باید با اقتدار دنبال تمام حقوق خود در برجام باشیم و آنچه در برجام آمده را اجرایی کنیم.

میرسلیم در پاسخ به این پرسش که با منتقدان خود چگونه رفتار خواهید کرد گفت: بدون انتقاد پیشرفتی حاصل نمی شود و من اگر موفق شدم خواهان انتقاد سازنده اقلیت هستم. در دورانی که وزیر فرهنگ هم بودم به منتقدان خوب گوش داده‌ام.

وی در پاسخ به پرسش دانشجویی که گفت چرا در دوران احمدی‌نژاد انتقاد نکرده اید؟ خاطر نشان کرد: از کجا می دانید که من انتقاد نکرده ام؟ شما بی اطلاعید. اگر نامزد انتخابات ۹۲ بودم علنا انتقادات خود را مطرح می کردم اما آنهایی که انتقاد کردند پای انتقاد خود نایستادند. الان سوال این است که احمدی‌نژاد کجاست؟ او خوب شروع کرد ولی بد تمام کرد.

میرسلیم همچنین در پاسخ به سوال در مورد صنعت خودروی کشور گفت: یکی از بلایای ما خودروسازان هستند که ورشکسته اند و خدمات خوبی هم ارائه نمی کنند. حمایت بی مورد از خودروسازان موجب این وضعیت شده است. در حالی که باید کیفیت خودروی داخلی ارتقا یابد، می رویم با پژو قرارداد می بندیم. من که مهندس مکانیک هستم را پژو در مرکز تحقیقات اش راه نداد چون آن‌ها ما را در حد کارگر قبول دارند. الان هم می خواهند جنس خود را به ما بفروشند. صنعت خودروسازی ما زمانی موفق می‌شود که در صحنه رقابت بیفتد تا ارتقای کیفیت پیدا کند.

وی ادامه داد: ما به جای خرید هواپیما باید تعدادی از قطعات هواپیما را با نظارت خود شرکت بوئینگ می‌ساختیم و در اختیار آن‌ها قرار می دادیم تا آن‌ها هواپیما را به ما تحویل بدهند. این کار در کشور کلی شغل ایجاد می کرد در حالیکه ما هواپیما را خریدیم و بعد جشن گرفتیم. آن‌ها باید جشن می گرفتند که هواپیمای خود را به ما فروختند.

میرسلیم یکی از برنامه های خود را تهیه اطلس ملی نقاط آسیب پذیر  کشور برای مقابله با بلایای طبیعی دانست و گفت:‌ اگر نظارت های دقیقی در کشور انجام می شد حوادثی مثل معدن آزادشهر یا پلاسکو یا سایر موارد پیش نمی آمد. با تهیه این اطلس ملی می توان نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. همچنین باید برای امداد و نجات در مواقع بحران آمادگی پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا در پایان نشست کارگری با حضور در جمع دانشجویان از میرسلیم خواست تا برنامه های خود را برای حمایت از قشر کارگری اعلام کند که میرسلیم هم در پاسخ اظهار کرد: در قانون کار ما اجحاف می‌شود. کارگر ایرانی به صورت روزمزد به کار گرفته می‌شود و هیچ آینده ای ندارد. ما باید برای همه اقشار از جمله کارگران امنیت کاری درست کنیم و اگر کسی هم بیکار شد، تامین اجتماعی شامل او شود.   برای رسیدن به این هدف به اصلاح حقوقی نیازمندیم.

وی در پایان با بیان اینکه تامین اجتماعی حق مردم است و من آمده ام این حق را به مردم بدهم گفت:‌ با اجرای این حق و راه اندازی تامین اجتماعی یکی از مشکلات حل می‌شود. شرافت کارگر باید در کار باشد نه در صدقه گرفتن.


منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین