کد خبر: ۴۴۴۹۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸
نیمه نهایی لیگ اروپا

منچستریونایتد به یک دنبال فینال خاص؛ المپیک چشم انتظار معجزه

منچستریونایتد با سرمربی پرتغالی خود به دنبال کسب یک جام خاص است و به نظر می‌رسد با توجه به پیروزی در دیدار رفت، کار راحتی در اولدترافورد دارد اما لیون برای صعود به فینال لیگ اروپا به معجزه نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
نیمه نهایی لیگ اروپا امشب با انجام دو دیدار به پایان خواهد رسید و تکلیف دو تیم صعود کننده به فینال که قرار است که در استکهلم سوئد برگزار شود، مشخص خواهد شد.

منچستریونایتد - سلتاویگو

هرچند سرمربی مغرور شیاطین سرخ در ابتدای فصل تاکید می‌کرد لیگ اروپا برای او اهمیت ندارد و آن را جدی نمی‌گیرد اما اکنون بزرگترین دغدغه او همین لیگ اروپاست و اگر نتواند قهرمانی در این رقابت را به دست آورد، با انتقادهای زیادی مواجه می‌شود و یک ناکام بزرگ لقب خواهد گرفت. منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس عملکرد خوبی از خود نشان نداده است و شانس کمی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دارد. شکست برابر آرسنال در هفته سی و ششم لیگ جزیره، شرایط را برای کسب سهمیه شیاطین سرخ سخت کرد و اکنون تنها شانس این تیم برای بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا قهرمانی در لیگ اروپاست.

وقتی مورینیو منطقی می‌شود

سرمربی شیاطین سرخ در دیدار حساس برابر آرسنال به بازیکنان اصلی خود استراحت داد تا ثابت شود برای او، لیگ اروپا مهم‌تر از لیگ جزیره است. مورینیو به بازیکنانی مانند اریک بایی، پل پوگبا، مارکوس رشفورد و دالی بلیند بازی نداد تا آنها را برای دیدار حساس برابر سلتاویگو آماده کند.

مورینیو در حالی چنین تصمیمی را گرفت که کری‌های خاصی با آرسن ونگر، سرمربی آرسنال دارد و دوست ندارد برابر تیم ونگر بازنده باشد. این مربی پرتغالی در تاریخ رویارویی‌ خود با آرسن ونگر در لیگ برتر انگلیس، شکست نخورده بود و دوست نداشت که این رکوردش شکسته شود اما احساس عمل نکرد و چون به بازیکنان کلیدی تیمش در دیدار برابر سلتاویگو بیشتر نیاز داشت رکورد شخصی‌اش را کنار گذاشت و مصلحت یونایتد را جایگزین آن کرد.

آقای خاص به دنبال یک جام خاص

منچستریونایتد پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال انگلیس است. این تیم با الکس فرگوسن افسانه‌ای جام‌های مختلفی به دست آورد اما لیگ اروپا جامی است که نام آن در پرونده درخشان شیاطین سرخ به چشم نمی‌آید. مورینیو می‌خواهد این جام را به نام خود به ثبت برساند. او می‌خواهد نام خود را به نخستین مربی در تاریخ شیاطین سرخ تبدیل کند که قهرمانی در لیگ اروپا را به دست آورده است تا هم یک جام خاص را به دست بیاورد و هم  منچستریونایتد را به لیگ قهرمانان اروپا برگرداند.

غایب بزرگ

زلاتان ایبراهیموویچ به خاطر آسیب دیدگی نمی‌تواند در این دیدار به میدان برود. حضور او می‌توانست خیال هواداران منچستریونایتد و سرمربی این تیم را راحت کند. زلاتان فصل را به خاطر آسیب دیدگی از دست داده است اما ژوزه مورینیو زیاد نگران نیست چراکه مارکوس رشفورد بسیار آماده نشان داده و توانسته است در دیدار رفت، تک گل تیمش را به ثمر برساند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، بهترین گلزن منچستریونایتد در لیگ اروپا اما هنریک میخیتاریان است که البته فصل پرنوسانی را پشت‌سر می‌گذارد. این بازیکن ارمنستانی توانسته است پنج گل در لیگ اروپا به ثمر برساند. او اما در دیدار برابر آرسنال ناامید کننده ظاهر شد و بعید است مورینیو در دیدار حساس برابر سلتاویگو از او استفاده کند. خبر خوب برابر سلتاویگو نیز اینکه پابلو هرنانس که بازیکن کلیدی این تیم در میانه میدان به شمار می‌رود، به شرایط بازی رسیده است و می‌تواند تیمش را در اولدترافورد همراهی کند.

هشدار مورینیو و هررا

ژوزه مورینیو و آندر هررا، سابقه کار کردن در فوتبال اسپانیا را دارند و به خوبی می‌دانند سلتاویگو تیم بسیار خطرناکی در بازی‌های خارج از خانه است. این تیم در ضد حملات بسیار خطرناک است و هم مورینیو و هم هررا پیش از بازی هشدار دادند که نباید بازی را از پیش تمام شده بدانند و مواظب ضد حملات مرگ‌بار حریف باشند.

لیون - آژاکس

المپیک در انتظار معجزه

لیون در دیگر دیدار نیمه نهایی در ورزشگاه خانگی خود کار بسیار سختی برابر آژاکس دارد و برای صعود به دور بعد نیاز به معجزه داد. این تیم در فصل جاری لیگ اروپا با درخشش بازیکنانی مثل الکساندر لاکازت، متیو والبونا و مکسول کورنت، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و بهترین نتایج را کسب کرد. تا قبل از دیدار برابر آژاکس، همه از شانس بالای این تیم برای صعود به فینال صحبت می‌کردند اما آنها در دیدار رفت ناامید کننده ظاهر شدند.

آژاکس توانست از امتیاز میزبانی خود نهایت استفاده را ببرد و با نتیجه بسیار خوب چهار بر یک به پیروزی برسد تا کار لیون برای جبران در دیدار برگشت بسیار سخت شود. آنها برای صعود به فینال باید با نتیجه‌ سه بر صفر به پیروزی برسند که این بسیار سخت است.

والبونا زننده تک گل لیون در دیدار رفت تاکید کرد ورزشگاه المپیک را برای آژاکس به جهنم تبدیل خواهند کرد و به دور بعد راه می‌یابند. باید دید آیا بازیکنان لیون می‌توانند با تکیه بر چند بازیکن کلیدی و سرشناس، پیروز این بازی شوند یا نه.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین